طرح ملی «رحله ۹» در شیراز پایان یافت
کد خبر: 4163193
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲

طرح ملی «رحله ۹» در شیراز پایان یافت

مدیر مرکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن آل‌یاسین شیراز وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از برگزاری مراسم اختتامیه نهمین دوره طرح ملی «رحله» در این کلان‌شهر خبر داد.

مراسم اختتامیه طرح ملی «رحله 9»، حرم شاهچراغ(ع)حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر همتی، مدیر مرکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن آل‌یاسین شیراز وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری مراسم اختتامیه نهمین دوره طرح ملی «رحله» در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این مراسم صبح روز گدشته، 26 مردادماه در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مراسم 120 قرآن‌آموز به همراه والدین آنها از سراسر کشور حضور داشتند، افزود: در طرح رحله امسال یک قرآن‌آموز از کشور هندوستان در مرکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن کریم آل یاسین شیراز شرکت کرد.

همتی بیان کرد: آزمون نهایی نهمین دوره طرح ملی رحله در صبح روز چهارشنبه، 25 مردادماه برگزار شد و افرادی که تمایل به شرکت در طرح حفظ شبانه‌روزی یک‌ساله قرآن کریم را داشته باشند، در صورت قبولی در آزمون و تایید استاد و مدیر آموزش و مدیر داخلی وارد حفظ یکساله کل قرآن خواهند شد.

مدیر مرکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن آل‌یاسین شیراز تصریح کرد: در طرح ملی رحله امسال قرآن‌آموزان طی دو ماه موفق به حفظ 2 تا 3 جزء قرآن کریم در این مدرسه شبانه‌روزی شدند.

همتی اظهار کرد: امسال ۱۶۰ نفر در طرح تابستانه ثبت‌نام کردند و پس از مصاحبه اولیه، ۱۱۰ قرآن‌آموز مورد پذیرش قرار گرفتند که در زائرسرای حرم شاهچراغ(ع) اقامت داشتند. همچنین از ظرفیت حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) نیز استفاده شد و تعدادی از قرآن‌آموزان طرح حفظ شبانه‌روزی قرآن کریم در این حوزه علمیه مستقر شدند.

وی گفت: در مراسم اختتامیه نهمین دوره طرح ملی رحله از قرآن‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح و همچنین اساتید و خادمان قرآن کریم تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha