۵۸ دوره آموزش قرآن کریم در سمنان برگزار شد
کد خبر: 3703853
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

۵۸ دوره آموزش قرآن کریم در سمنان برگزار شد

گروه فعالیت های قرآنی- رئیس تبلیغات اسلامی سمنان گفت: ۵۸دوره آموزشی قرآن کریم با حضور یک هزار نفر طی سال ۹۶ در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا  از سمنان حجت‌الاسلام غلامرضا زاهدی،رئیس تبلیغات اسلامی سمنان امروز 19 فروردین ضمن تشریح عملکرد سال گذشته اداره تبلیغات اسلامی سمنان در حوزه قرآنی، گفت: در سال ۹۶ برای نخستین بار دوره تخصصی ویژه استعدادهای برتر قرآنی با حضور ۴۰ نفر از نوجوانان مستعد برگزار و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت که در سال ۹۷ نیز این امر در اولویت‌ برنامه‌های تبلیغات اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۵۸ دوره آموزش عمومی قرآن کریم نیز با حضور ۹۷۰ نفر از قرآن آموزان سمنانی در سال ۹۶ به همت تبلیغات اسلامی و با حضور مربیان مجرب حوزه‌های مختلف برگزار شد افزود:  این نشست‌ها نیز در سال ۹۷ تداوم خواهد یافت.

رئیس تبلیغات اسلامی سمنان درباره دیگر اقدامات این اداره طی سال ۹۶، یاداور شد: راه‌اندازی جلسات حفظ قرآنی کریم به تعداد پنج جلسه و با حضور۱۵۰ نفر، آموزش قرآن به نونهالان و پیش‌دبستانی برای ۲۴۰ نفر، برگزاری دوره‌های تربیت کادر متخصص قرآن کریم با حضور ۳۰ نفر و آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زمره دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی در سال گذشته بود.

زاهدی ادامه داد: طرح با قرآن در زلال اعتکاف در پنج مسجد، محافل انس با قرآن کریم در مناسبت‌های ملی و مذهبی به تعداد هفت مورد، جلسه ماهانه تشکل‌های قرآنی به میزان ۱۰ جلسه و حمایت از چهار هیئت مذهبی با رویکرد قرآنی طی سال ۹۶ در سطح شهرستان سمنان برگزار شد.

وی با اشاره به حمایت از فعالیت‌های قرآنی به‌مثابه یکی از اولویت‌های تبلیغات اسلامی در سال گذشته و جاری، متذکر شد: تاکنون پنج موسسه قرآنی و ۹ خانه قرآنی شهری و روستایی در شهرستان تحت نظارت تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده و فعالیت می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی سمنان اذعان کرد: دستیابی به جامعه آرمانی منطبق با معیارهای قرآنی و نهادینه‌سازی فرهنگ و معارف انسان ساز قرآن کریم هدف نهایی برگزاری فعالیت های قرآنی این نهاد در سال ۹۶ بوده است. انتهای پیام

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان

 

captcha