رشد 20 برابری موسسات و خانه‌های قرآنی در کشور
کد خبر: 1316623
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
کریم‌نژاد خبر داد:

رشد 20 برابری موسسات و خانه‌های قرآنی در کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: نایب رییس اتحادیه قرآنی کشور، گفت: در سال 1382 تعداد 250 موسسه و خانه قرآن در کشور فعالیت داشتند که این تعداد در حال حاضر به 5‌هزار مرکز رسیده و سهم استان مازندران تعداد 470 موسسه و خانه قرآن است.


بهروز کریم‌نژاد، نایب رییس اتحادیه موسسات قرآنی کشوردر گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، با اشاره به افزایش کمی و کیفی فعالیت موسسات و خانه‌های قرآن در سطح کشور، گفت: در سال 1382 تعداد 250 موسسه و خانه قرآن در کشور فعالیت داشتند که این تعداد در حال حاضر به 5‌هزار مرکز رسیده و سهم استان مازندران تعداد 470 موسسه و خانه قرآن است.



وی ضمن اشاره به حضور 17‌هزار قرآن‌آموز در دوره‌های آموزشی مازندران، افزود: در حال حاضر تعداد 9‌هزار فراگیر در دوره پیش‌دبستانی و 11‌هزار نفر در دوره دارالتحفیظ مازندران مطالب و آموزش‌های قرآنی را فرا می‌گیرند.



رییس اتحادیه موسسات قرآنی مازندران ضمن اشاره به تخصیص بودجه و اعطای وام به موسسات و خانه‌های قرآن، اظهارکرد: از سال 1388 تاکنون مبلغ 7میلیارد تومان وام در حوزه تجهیز به موسسات قرآنی و مبلغ 470 میلیون تومان اعتبار به خانه‌های قرآن روستایی مازندران اعطا شده است.



وی با انتقاد از نبود آگاهی لازم در خصوص فعالیت‌های قرآنی در بین آحاد جامعه، خاطرنشان کرد: متاسفانه عموم مردم اطلاعاتی از برنامه و فعالیت‌های قرآنی ندارند و دست‌اندرکاران این برنامه‌ها به صورت چراغ خاموش حرکت می‌کنند و ضروری است تا با برنامه‌ای مدون و دقیق آحاد مردم را به فعالیت‌های دینی و قرآنی آشنا کنیم.

captcha