مجامع علمی و حوزوی به جهاد بصیرتی پس از طوفان الاقصی بپردازند
کد خبر: 4175351
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
دستاورد‌های عملیات طوفان الاقصی/ 6

مجامع علمی و حوزوی به جهاد بصیرتی پس از طوفان الاقصی بپردازند

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر توجه مجامع علمی جهان به حوادث اخیر فلسطین گفت: جهاد علمی، بصیرتی و سیاسی باید پس از عملیات طوفان الاقصی در محیط دانشگاه و حوزه دیده شده و حرکت‌های فلسطینیان مورد حمایت نخبگانی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجندحجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص تأثیرات طوفان الاقصی در جهان اسلام اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری از غده سرطانی رژیم پلید صهیونیستی نام برده و حذف آن یکی از دغدغه‌های جهان اسلام بود.

وی با بیان اینکه امامین انقلاب همواره بیان کردند که فلسطین باید از صفحه روزگار محو شود، تصریح کرد: مبارزات اخیر فلسطینی‌ها و پشتیبانی‌های انقلاب اسلامی باعث شد تا به این پیروزی برسیم. فلسطین و حماس از سال 1948 علیه رژیم پلید صهیونستی که به غارت و ظلم و قتل عام مسلمین اقدام کرده، در حال تلاش مبارزاتی است.


بیشتر بخوانید: 


امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه هر روز بر جنایات این رژیم افزوده می‌شد، بیان کرد: خشم طوفانی مردم فلسطین پس از سال‌ها استعمار توسط این رژیم با یک حرکت منظم حساب‌شده و برنامه‌ریزی دقیق انجام شد و ترکیبی بودن از حیث نظامی، گستردگی عملیات و اینکه برای اولین بار فلسطین توانست در این سطح به دشمن آسیب برساند از ویژگی‌های مهم این طوفان مبارزاتی بود.

نوفرستی با بیان اینکه طوفان الاقصی اقدام زیبایی علیه ظلم بود که امیدها را دوباره زنده کرد، ادامه داد: این عملیات از نظر نظامی و اطلاعاتی به دشمن شکست بزرگ و جبران‌ناپذیری را وارد کرد که امید است بشریت بتواند بساط رژیم صهیونستی را از جهان اسلام برچیند.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه جهان اسلام پشتیبانی و حمایت است، تصریح کرد: اکنون و پس از طوفان الاقصی خوشبختانه در سطح جهان از جهت سیاسی و مسائل بین‌المللی شاهد محکومیت دشمن حتی برای اولین‌ بار در دل اروپا و آمریکا بوده و شاهد حرکت‌های مردمی و جنبش‌های عدالت‌خواهی در گستره دنیا هستیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه لازم است برای نسل نو و جوان در محیط‌های علمی و آموزش و پرورش زمینه توجه به تحولات منطقه را فراهم کنیم، افزود: نسل آینده که باید حمایت لازم را از اسلام داشته باشند باید بدانند در دنیا چه می‌گذرد و وظیفه مسلمانان چیست که این امر رسالت اساتید و معلمان را بیشتر می‌کند. 

نوفرستی با تأکید بر توجه مجامع علمی جهان به این حوادث ادامه داد: جهاد علمی، بصیرتی و سیاسی باید پس از این عملیات در محیط دانشگاه و حوزه دیده شده و حرکت‌های فلسطینیان مورد حمایت نخبگانی قرار گیرد، چراکه ممکن است دشمن با ایجاد جو رسانه‌ای مانع دیده شدن پیروزی مسلمانان شود که جامعه نخبگانی باید فعال و هوشیار باشند.

وی با تأکید بر برجسته‌کردن جنایات صهیونیست بیان کرد: لازم است ابعاد پیروزی مردم فلسطین  و دستاوردهای جبهه مقاومت به خصوص در مجامع علمی و حوزوی برجسته شود، چراکه دشمن به دنبال این است که نگذارد این عظمت کار فلسطین دیده شود. بنابراین، جهاد بصیرتی را باید با ابزار مخاطب نسل نو که در اختیار ماست در پیش گیریم.

انتهای پیام
captcha