حضرت زینب(س) الگویی برای زنان جریان‌ساز و گفتمان‌ساز است
کد خبر: 4158420
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
محرم؛ ماه قیام و پیام/ ۹

حضرت زینب(س) الگویی برای زنان جریان‌ساز و گفتمان‌ساز است

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت با بیان اینکه نقش زنان در واقعه عاشورا بسیار حائز اهمیت است، گفت: در کربلا خدمات حضرت زینب(س) ماندگار شد چراکه با قدرت روایتگری نشان داد زن جریان‌ساز و گفتمان‌ساز است.

حجت الاسلام والمسلمین حامد تقدیری، رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت و رئیس بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامیحجت‌الاسلام والمسلمین حامد تقدیری، رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت و رئیس بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، در خصوص چگونگی انتقال اثربخش مفاهیم عاشورایی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی رویکردی را تحت عنوان حل مسائل انقلاب اسلامی با کمک دختران پیش گرفته است. این دختران حدود هفت هزار فرمانده داشته و در قالب تشکل‌ها فعالیت دارند.

وی با اشاره به تجربه‌اندوری عملیات فرهنگی برای دختران، ادامه داد: در این مسیر دختران با اجرای فعالیت‌های فرهنگی به صورت محله به محله داستان‌های محرم و قصه‌های کربلا را برای کودکان تعریف می‌کنند و به صورت هیئت‌های محلی فعالیت کرده و شب‌ها نیز در پارک‌ها غرفه‌های پرده‌خوانی، قصه‌گویی، قرائت قرآن و بازی و مسابقه را برپا می‌دارند.


بیشتر بخوانید:


رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت با بیان اینکه دختران در واقع فرماندهی میدان را با استفاده از مدیریت فرهنگی از مقطع متوسطه دوم تمرین می‌کنند، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که دشمن انجام می‌دهد تحریف‌ها و تغییر دادن‌ واقعیت‌ها است و در این میام امر به معروف و نهی از منکر یکی از کلیدی‌ترین نکات است که دشمن سعی دارد آن را از بین ببرد، اما باید گفت برخلاف القائات دشمن امر به معروف با عشق و محبت همراه است.

تقدیری با بیان اینکه امام حسین(ع) در بدترین شرایط باز هم دست از امر به معروف و نهی از منکر برنداشتند، اظهار کرد: وقتی فردی وارد جامعه اسلامی و وارد صحن اجتماع شد نمی‌تواند بگوید هرگونه بخواهم می‌توانم رفتار کنم بلکه باید قوانینی را رعایت کند و این گونه به جامعه احترام گذاشته است.

وی بیان کرد: باید از فرصت ماه محرم  بهره برده و فرزندان خود را با محبت تربیت کنیم و اگر اینگونه پیش برویم هم به بعد فردی و هم به بعد اجتماعی توجه کرده‌ایم. از طرفی نقش مهم زنان در واقعه عاشورا بسیار حائز اهمیت است. می‌بینیم که در کربلا خدمات حضرت زینب(س) ماندگار شد چراکه با قدرت روایتگری کربلا نشان داد زن جریان‌ساز و گفتمان‌ساز است.

تقدیری با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا وظیفه جامعه‌سازی زن را از بین ببرد، تصریح کرد: اگر این امر از بین برود، زن نخواهد توانست فعالیت اجتماعی کرده و مؤثر واقع شود، در حالی که توانمند است؛ بنابراین باید از فرصت محرم برای جریان‌سازی ظرفیت زنان نیز با آموزه‌های زنان کربلا استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha