
علی سرزهی، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسانجنوبی در گفتوگو با ایکنا از خراسانجنوبی اظهار کرد: برنامههای پرورشی باید مبتنی بر برنامهریزی دقیق، هدفگذاری اصولی و ساختار یکپارچه در مدارس طراحی و اجرا شود.
وی بر وظیفه اساسی نیروهای انسانی دخیل در فرایند تعلیم و تربیت دانشآموزان، برای تدوین نقشه راه براساس ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین تأکید کرد و افزود: اجرای برنامههای پرورشی مؤثر، تأثیرگذار و اثربخش، مهمترین رویکرد این بخش از فرایند تعلیم و تربیت در سال تحصیلی بهشمار میرود.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسانجنوبی با اشاره به وظیفه خطیر کادر پرورشی بیان کرد: معلمان، کادر اداری و خدماتی در کنار معاونان و مربیان پرورشی مدارس باید به ادای تکلیف با نگاه تحقق اهداف سند تحول بنیادین به نحوی عمل کنند تا تمامی برنامهها براساس اهداف دوره تحصیلی منجر به تربیت همه جانبه شود.
سرزهی با بیان اینکه نیروهای پرورشی مدارس راهبران تربیتی هستند، افزود: مربیان و معاونان پرورشی باید نواقص را به خوبی و به موقع شناسایی کرده و به کمک تمامی ارکان مدرسه در راستای رفع آنی نواقص به شکل جهادی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه استفاده از تمام ظرفیتهای درون و برونسازمانی در انجام برنامهها و رفع به موقع آسیبهای تربیتی مهمترین رویکرد معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسانجنوبی بهشمار میرود، تصریح کرد: استفاده از مفاهیم نهجالبلاغه و قرآن کریم برای ترویج اندیشههای ناب اسلامی در بین دانشآموزان از مهمترین رویکردهاست که در این زمینه در سال تحصیلی آینده از بروزرسانی معلمان متناسب با نیاز دانشآموزان بهره خواهیم گرفت.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسانجنوبی بیان کرد: با آموزش معلمان پرورشی سعی خواهیم کرد مفاهیم و آموزههای قرآن و نهجالبلاغه را عملیاتیسازی کرده و به جامعه هدف خود حس شیرین این مفاهیم را هرچه بیشتر منتقل کنیم.
انتهای پیام