طراحی پوشش ایرانی ـ اسلامی براساس سلیقه مخاطب امروزی باشد
کد خبر: 4148155
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

طراحی پوشش ایرانی ـ اسلامی براساس سلیقه مخاطب امروزی باشد

یک طراح لباس در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه لباس می‌تواند عامل زیست فرهنگی و نمایانگر فرهنگ گذشته ما باشد، گفت: باید یک نیازسنجی در جامعه صورت گرفته و براساس سلیقه مخاطب امروزی طراحی صورت گیرد. 

طراحی لباسنسرین پیشکار، جزء اولین افراد در رشته طراحی لباس در خراسان‌جنوبی در خصوص ضرورت توجه به طراحی‌ها در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: یک تیم نظارتی و کارشناسی باید روی لباس‌هایی که در بازار وارد می‌شود نظارت داشته باشد. 

وی با بیان اینکه طراحی باید قبل از اجرا مورد تأکید تولیدکنندگان قرار گیرد، افزود: برخی سرمایه‌داران و تولیدکنندگان تنها به فروش و بازاریابی فکر کرده و به همین دلیل به مدل‌های رایج اکتفا کرده و طراحی لباس را جدی نمی‌گیرند. 

رئیس اداره امور فرهنگی و تربیت بدنی آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران بیرجند با بیان اینکه طراحی منطبق بر ایده‌های اسلامی ایرانی نباید از چرخه تولید حذف شود، تصریح کرد: از طرفی طراحان لباس باید با حمایت، تشویق شوند. 

پیشکار با بیان اینکه لباس می‌تواند عامل زیست فرهنگی و نمایانگر فرهنگ گذشته ما باشد، افزود: باید یک نیازسنجی در جامعه صورت گرفته و براساس سلیقه مخاطب امروزی طراحی صورت گیرد. 

وی ادامه داد: اگر این سلیقه نیازسنجی شود و براساس فرهنگ ایرانی ـ اسلامی طراحی صورت گیرد، در حوزه معرفی لباس‌های ایرانی اسلامی موفق خداهیم بود و نیاز به واردات لباس نخواهیم داشت. 

این طراح لباس بیان کرد: اگر از طراحان لباس در طراحی مدل غالب جامعه نظرسنجی شده و از طرفی این افراد مورد حمایت قرار گیرند خواهیم توانست به سمت غالب شدن فرهنگ اسلامی در لباس‌های ایرانی باشیم.

انتهای پیام
captcha