امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4146317
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌جنوبی

دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

نشست علمی پژوهشی و انعقاد تفاهم‌نامه میان دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی و  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، نشست علمی پژوهشی و انعقاد تفاهم‌نامه میان دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی و  اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امروز 17 خردادماه به‌منظور ایجاد تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود و در راستای تبیین گام دوم انقلاب و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی با حضور  اساتید، کارکنان و مدیران برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اکبری‌مطلق، رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی در این نشست در خصوص اهداف تفاهم‌نامه گفت: استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان استان و حفاظت و بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه امت اسلام و آثار آن در بخش‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی، جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گران‌بهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع مقدس، استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی طرفین و توسعه همکاری‌های فی‌مابین در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف این تفاهم‌نامه است. 
 
در این نشست جمعی از اساتید دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی به بیان دیدگاه‌ها، ظرفیت‌ها و خواسته‌های خود در حوزه حفظ آثار و ارزش دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان پرداختند. همچنین درخصوص اعلام آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای حمایت و همکاری در طرح‌های پژوهشی و تدوین نقش دانشگاه و آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس تبادل‌نظر صورت گرفت.
 
سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی نیز بیان کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان رشادت‌ها و سلحشوری‌های رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، جهاد، مقاومت، معرفی صبر و استقامت و سیره شهدا و خانواده آن‌ها برای نسل جوان امروزی از مهم‌ترین اهداف مشترک همکاری دانشگاه و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است. 
 
وی دفاع مقدس را یک جهاد علمی دانست و افزود: کار علمی یک مرکز علمی می‌خواهد و اگر کار ماندگار بخواهیم ظرفیت علمی آن در دانشگاه موجود است. 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی بر همکاری دو جانبه و استفاده از ظرفیت‌های اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی در امر پژوهش و دانش‌نامه دفاع مقدس و ثبت و ضبط آثار خانواده‌های ایثارگران تأکید کرد.
انتهای پیام
captcha