معرفی شخصیت‌های برتر ملی نیاز به محتواسازی تخصصی دارد
کد خبر: 4145157
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

معرفی شخصیت‌های برتر ملی نیاز به محتواسازی تخصصی دارد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: پرداختن به شخصیت‌های ملی و گرامیداشت مناسبت‌های مهم نیازمند هم‌افزایی، دوری از موازی‌کاری و معرفی الگوهای موفق نیازمند برنامه ابتکاری و محتواسازی تخصصی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن مشرفی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام والمسلمین محسن مشرفی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد برنامه‌ریزی برای مناسبت‌های ملی و مذهبی، اظهار کرد: پرداختن به مناسبت‌ها و گرامیداشت‌های ملی و مذهبی نیازمند محتواسازی با هم‌افزایی و به دور از موازی‌کاری است.

وی با بیان اینکه گاهی انجام کارهای بزرگ و بدون نقص از توان یک سازمان خارج است، افزود: در مناسبت‌هایی مانند 14 و 15 خرداد باید به یک برنامه جامع در سطح ملی و بین‌المللی رقم برسیم و در این راستا نیاز به هم‌افزایی داریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از بین بردن خلأهای موجود و معرفی الگوهای موفق در برگزاری باشکوه مراسم و مناسبت‌های مختلف و نشر دادن این الگو براساس شاخص‌های رشد در مجموعه‌های مختلف دنبال می‌شود. توجه به مجموعه‌های کم تحرک برای فعال و پویا کردن آن‌ها در برنامه‌ها نیز از دیگر مواردی است که در مناسبت‌ها باید دنبال شود؛ از طرفی نباید محدود به عنوان جلسات شده و لازم است راهکاری برای کیفیت بخشی هرچه بیشتر داشته باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وظیفه ذاتی تشکیل ستادها در مناسبت‌های مختلف را داشته و برحسب ارجاعات، برنامه‌ها را دنبال می‌کند، ادامه داد: دشمن تلاش دارد در سرایط حساس کنونی با تبلیغات رسانه‌ای و بهره‌برداری ابزاری از برخی از شخصیت‌ها، در زمینه‌های مختلف فرهنگ مبتذل خود را به ذهن جوانان و نوجوانان تحمیل کند و علی رغم اینکه شخصیت‌های حقیقی و کمال یافته‌ای داریم، اما در راستای معرفی و تبیین این شخصیت‌ها که می‌توانند جامعه بشری را به کمال برسانند ضعیف عمل کرده‌ایم.

مشرفی اظهار کرد: یکی از این شخصیت‌های اثرگذار امام راحل بودند که در آستانه ارتحال ایشان باید برای معرفی بیشتر این شخصیت از گروه‌های تخصصی برای محتواسازی و معرفی به عنوان الگوی موفق عصر بهره گرفت؛ چراکه هرچه کار تخصصی‌تر دنبال شود جوان امروزی اهمیت آن را بیشتر درک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تمام این موارد نشانه ضعف تبلیغات است، افزود: باید برای انتقال به جایگاه واقعی و دست یابی به آن جایگاه تلاش و اقدام کرده و هر سازمان یا نهاد در حوزه‌ای تخصصی و با برنامه وارد عمل شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مناسبت‌ها هر دستگاه اجرایی باید یک برنامه ابتکاری و متفاوت متناسب با نیاز روز جوانان و در پاسخ به هجمه دشمنان طراحی و اجرا کند، تصریح کرد: در این راستا باید از ظرفیت مساجد و حتی جوانان بهره گرفت.

 مشرفی در پایان یادآور شد: حرکت کشور به سمت تعالی و رشد بوده و در این راستا نباید از برنامه‌های مهم در مناسبت‌های ملی مذهبی غافل شد و یا به صورت روتین آن را برگزار کرد؛ بلکه باید هر سال برنامه و ابتکار جدیدی برای جذب بیشتر جوانان اجرایی کرد.

انتهای پیام
captcha