برنامه ریزی لازم برای بزرگداشت 14 خرداد در خراسان‌جنوبی با مشارکت مردم انجام شد
کد خبر: 4145105
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

برنامه ریزی لازم برای بزرگداشت 14 خرداد در خراسان‌جنوبی با مشارکت مردم انجام شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در سراسر استان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و مراسم باشکوه با حضور مردم برگزار می‌شود.

نشست ستاد گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)  در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محسن مشرفی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز ۱۰ خردادماه در نشست ستاد گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، اظهار کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در روز شنبه (۱۳ خرداد) همزمان با نماز مغرب و عشا در حسینیه جماران بیرجند از برنامه‌های محوری مرکز استان است.

وی گفت: مراسم دیگری ساعت ۱۷ روز ۱۴ خرداد در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند برگزار می‌شود و سخنران محوری این برنامه‌ها، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: براساس آیه شریفه «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» در سوره مائده که "اگر کسی بدون جرم قتل یا افساد فی‌الارض کشته شود مانند این است که همه بشریت کشته شده و کسی که زمینه هدایت یک نفر را فراهم کند زمینه هدایت و اثربخشی کل جامعه بشری است" لذا ضرورت دارد با همه سعی و توان در راستای تحقق این امر مهم تلاش کنیم.

وی با تاکید بر ارزشمند بودن کار در جبهه تبیین، اخلاق و دین؛ حضرت امام خمینی (ره) را به عنوان اسوه جهاد تبیین معرفی کرد و گفت: این فقیه عالیقدر با درس گرفتن از اسلام و ائمه معصومین (ع) مسیری را نه برای مردم ایران بلکه برای احیای بشریت فراهم کردند و این نشان دهنده عظمت و جایگاه امام راحل است.

مشرفی اظهار کرد: حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) نیز به خوبی این مسیر نورانی را ادامه دادند، به صورت نمونه در سالیانی که پشت سرگذاشتیم استکبار جهانی برای خاورمیانه نقشه شومی کشیده بود که با اراده الهی و درس گرفتن از مکتب قران و معصومین و تدبیر ولی فقیه، این توطئه خنثی شد.

وی افزود: از تنگه باب المندب، یمن، سوریه و عراق و داعش گرفته تا جنگ ترکیبی در ایران دشمنان چه در سر می پروراندند و می‌خواستند کشور عزیز ما صحنه اغتشاشات باشد اما امروز در کشورهایی که با تمام قوا سعی در به هم ریختن کشور داشتند چه خبر است و آنجا صحنه اعتراضات شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به جنایات استکبار جهانی گفت: اگر بخواهیم حرکت‌های ضد بشری و ضد حقوق بشری آمریکا را بیان کنیم، انواع و اقسام جرم‌ و جنایت را شاهد هستیم که می‌توان عنوان ایالات متحده را ایالات متحده بدهی، ایالات متحده قتل و جنایات نام نهاد.

وی تصریح کرد: نکته مهم و کلیدی که در این سال‌ها در سطح جهانی در حال وقوع است، اینکه آنها این کوه از جنایات را با ابزار رسانه و تبلیغ در حد کاه و کمتر از آن جلوه می‌دهند در مقابل، دستاوردهای عظیم اسلام، انقلاب اسلامی و شهدای عزیز را با ترفندهای رسانه‌ای در حد کاه تنزل می‌دهند لذا توجه به امر تبلیغ و تبیین ضرورت خاص دارد.

مشرفی با تاکید بر اینکه باید با سلاح فکر و اندیشه و با خلاقیت به تبیین و تبلیغ بپردازیم افزود: کتاب «شش محور جهاد تبیین» اثر حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی (نویسنده کتاب صعود چهل ساله) که براساس توصیه‌های مقام معظم رهبری نوشته شده است می‌تواند چراغ راهی در این زمینه باشد.

نشست برنامه‌ریزی گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد و تشکیل ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور اعضای شورا در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha