پنج هزار و ۳۲۰ مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی ساخته شد
کد خبر: 4144526
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱

پنج هزار و ۳۲۰ مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی ساخته شد

پنج هزار و سیصد و بیستمین مسکن محرومان استان در روستای شواکند بیرجند به بهره‌برداری رسید. 

افتتاح مسکن محرومان در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، بافت باارزش روستای چنشت خراسان‌جنوبی، امروز 8 خردادماه با اعتبار سه میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان و با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید.  همچنین پنج هزار و سیصد و بیستمین مسکن محرومان استان در روستای شواکند بیرجند به بهره‌برداری رسید.

قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، در آیین افتتاح این طرح گفت: در چند سال اخیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به حفظ و احیای بافت با ارزش روستای هدف گردشگری چنشت اقدام کرده است؛ ۳۵۵ خانوار در قالب هزار و ۲۰۰ نفر در این روستا از مزایای این طرح برخوردار شده‌اند.

تنها، اجرای سه هزار و ۹۹۷ مترمربع سنگ فرش، ۱۳۰ متر دیوار ساحلی، ۵۴۳ متر کابل کشی معابر، ۱۵ هزار و ۱۹۸ متر مربع جداره سازی سنگی و بن ملات، هزار و ۹۶۴ متر طول رخ بام، ۵۳ عدد سکوی نشستن و ۱۷۲ مترمربع سایبان حصیری را از مهم‌ترین مشخصات فنی این طرح عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: در بافت  جدید روستا از محل اعتبارات اجرای طرح هادی نیز یک میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

تنها افزود: ۲ هزار و ۵۶۰ مترمربع زیر سازی، ۹ هزار و ۲۵۵ متر مربع آسفالت و هزار و ۷۴ مترمربع دیوارسازی سنگی از اقدامات صورت گرفته در بافت جدید روستای چنشت است.

وی با اشاره به ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان‌جنوبی گفت: در تمام این روستاها تهیه طرح هادی انجام شده است.

تنها با بیان اینکه از مجموع ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار،  در ۶۷۷ روستا طرح هادی اجرا شده، تصریح کرد : شاخص اجرای طرح هادی در خراسان جنوبی به ۷۲ درصد رسیده، در حالی که شاخص کشوری ۵۸ درصد است؛ در دولت سیزدهم هم زیرسازی و آسفالت معابر در سطح روستاهای استان به خوبی دنبال شده است.

این واحد مسکونی به متراژ ۱۰۰ متر مربع احداث شده که در زمینه احداث این واحد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات، ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۵ میلیون تومان آورده متقاضی بوده است. تعداد واحد احداثی در قالب طرح مسکن محرومان در خراسان جنوبی پنج هزار و ۳۲۰ واحد و در شهرستان سربیشه ۴۵۵ واحد است. 

انتهای پیام
captcha