بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به عمران و آبادانی در روستاهاست
کد خبر: 4144524
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به عمران و آبادانی در روستاهاست

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای طرح هادی در ۲۲ هزار روستای کشور خبر داد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به عمران و آبادانی در روستاها با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط در استان‌ها است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز 8 خردادماه در مراسم افتتاح واحد مسکن روستایی شواکند خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بنیاد مسکن در روستاها چندین کار اساسی انجام می‌دهد که جز وظایف آن است؛ مطالعه روستاها تحت عنوان مطالعات طرح هادی از جمله این وظایف است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به عمران و آبادانی در روستاها با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط در استان‌ها است، افزود: طرح هادی مانند تشکیلات طرح توسعه شهرها در روستاها به شمار می‌رود که تکلیف محدوده روستا و اراضی واقع در روستا را مشخص می‌کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: خوشبختانه از مجموعه روستاهای کشور که ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار بوده بنیاد مسکن همه این روستاها را در سراسر کشور مورد مطالعه قرار داده و هیچ روستایی که فاقد مطالعات طرح هادی باشد وجود ندارد و نیز شرایط فراهم شده که در روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز به تناسب در استان‌ها مورد مطالعه طرح هادی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه بعد از مطالعه، اجرای طرح هادی از دیگر مأموریت‌های بنیاد مسکن محسوب می‌شود، تصریح کرد: در ۲۲ هزار روستای کشور طرح هادی اجرا شده است؛ مسئولان استانی، محلی وزارت خانه‌ها نیز برای اجرای این طرح در کنار بنیاد بوده و کمک کرده‌اند.

روحانی نژاد، سومین مأموریت بنیاد مسکن در روستاها را سنددار کردن واحد مسکونی داخل بافت روستایی عنوان کرد و یادآور شد: صدور سند تک برگ برای منازل روستایی به طور تمام توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود؛ خوشبختانه در بیش از ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی که در خراسان‌جنوبی وجود دارد برای بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی سند تک برگ صادر شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: صدور سند تک برگ برای واحدهای مسکونی روستایی آثار و برکات فراوانی داشته و چهارمین مأموریت بنیاد مسکن در روستاها عمران روستایی بوده که این اقدام در ساخت معابر، زیرسازی و آسفالت و غیره در روستاها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارهای بنیاد مسکن در روستاها نوسازی مسکن روستایی برای در امان ماندن از بلایای طبیعی است، ادامه داد: در حال حاضر ۵۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی در کشور بازسازی شده و در افق ۱۴۱۰ جشن پایان نوسازی مسکن روستایی را خواهیم گرفت و حمایت دولت بسیار خوب بوده که امید است گام‌های بلندی در این زمینه انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha