مهلت 2 ساله استاندار خراسان‌جنوبی برای چاپ کتاب وصایای شهدا
کد خبر: 4144234
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

مهلت 2 ساله استاندار خراسان‌جنوبی برای چاپ کتاب وصایای شهدا

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار می‌رود ظرف 2 سال بحث چاپ کتاب وصایای شهدا به انجام برسد و تا سال 1403 بتوان این اقدام مهم فرهنگی را به نتیجه رساند. 

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۷ خردادماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، اظهار کرد: نامه‌ای باید برای شهرداران تهیه شود تا کمیته‌های نامگذاری با حضور نماینده ای از بنیاد شهید و دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار گردد و نامگذاری ها بر اساس لیست پیشنهادی از نام شهدا در اولویت قرار گیرد. 

وی بیان کرد: انتظار می‌رود ظرف 2 سال بحث چاپ کتاب وصایای شهدا به انجام برسد و تا سال 1403 بتوان این اقدام مهم فرهنگی را به نتیجه رساند. 

استاندار ادامه داد: تا زمان تأمین اعتبار لازم چاپ دیجتال کتاب وصایای شهدا در دستور کار قرار گیرد. 

وی بر نامگذاری ساختمان‌ها و اماکن دولتی به نام شهدا تأکید کرد و گفت: لیست پیشنهادی از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به استانداری ارائه و در اختیار کمیته نامگذاری معابر قرار گیرد.

قناعت بیان کرد: موضوع اختلاف بنیاد شهید و دانشگاه علوم پزشکی در خصوص باغ زرشکی هم مطابق آنچه رأی دادگاه بوده باید پیگیری شود.

وی درخصوص مشکل مسکن جامعه ایثارگران نیز گفت: در بحث تأمین زمین مشکلی وجود ندارد ولی موضوع ساخت و ساز باید به نحوی مدیریت شود که کمترین فشار بر این قشر وارد آید. 

استاندار اظهار کرد: برای بازسازی معراج شهدا به منظور بهره برداری پارک موزه دفاع مقدس هم استانداری با تخصیص 300 میلیون تومان همکاری می‌کند.

وی گفت: در بحث مولدسازی بخشی از درآمد کشور از محل فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌هایی اجرایی است لذا در استان خراسان جنوبی به جهت کم برخورداری از دست دادن یک ساختمان تبعات جبران ناپذیری دارد، لذا  در بهره برداری از ساختمان‌ها باید دقت نظر داشت و با تصمیم درست هزینه کردها به سمت بیشترین بهره وری باشد. 

قناعت یادآور شد: انتصاب حجت الاسلام اوحدی به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران هم جای تبریک و تقدیر دارد که امید است دستگاه های فرهنگی همکاری تنگاتنگی داشته باشند تا شرمنده خانواده شهدا نشویم. 

انتهای پیام
captcha