مردم باید با محوریت مسجد برای رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند
کد خبر: 4143631
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

مردم باید با محوریت مسجد برای رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند

امام جمعه موقت بیرجند گفت: آحاد جامعه نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی مسئولیت دارند و با محوریت مسجد باید در جهت رصد و رفع آن تلاش کنند.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجند امروز، ۵ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی(عج) این شهر اقامه شد اظهار کرد: نباید همیشه منتظر باشیم در موضوعات اجتماعی مسئولان بالادستی یا میانی کاری انجام دهند زیرا این برداشت درست از برنامه اسلام برای تربیت و رشد جامعه نیست.

وی افزود: ائمه جماعات و پایگاه‌های بسیج در این زمینه نقش مهمی بر دوش دارند و طرح‌های خوبی برای محله‌ها در دست اقدام است.

خطیب جمعه بیرجند گفت: امروز سالروز آزادسازی جنوب لبنان از شر صهیونیست‌هاست و زمانی بحث جدی با استکبار جهانی این بود که سفارت ننگین رژیم صهیونیستی در تهران تعطیل یا اینکه لانه جاسوسی آمریکا رسوا شود اما اکنون چالش بر سر حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی بوده و بحث امروز برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه غرب آسیا است.

مشرفی ادامه داد: اگر روزی مشکل غرب با ما جلوگیری از خرید تسلیحات ابتدایی برای جنگ تحمیلی بود امروز مشکل غرب و استکبار جلوگیری از انتقال سلاح‌های پیشرفته ایران به نیروهای مقاومت است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: جوانان مومن فلسطینی به قدرت و جایگاهی رسیده‌اند که همان وعده الهی است و به خاطر قدرت بازدارندگی مردم غزه با تلاش و جهاد و حمایت‌های بی دریغ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دیگر صهیونیست‌ها جرات حمله بی محابا به فلسطین را ندارند.

مشرفی افزود: به‌خاطر شکاف ایجاد شده بین نیروهای صهیونیستی در مقابل جنگ تاب‌آوری ندارند لذا با هزینه‌های سرسام‌آوری که این جنگ‌ها ایجاد می‌کند دیگر نمی‌توانند جنگ با فلسطین را در درازمدت ادامه دهند.

وی با بیان اینکه آحاد جامعه نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی مسئولیت دارند و با محوریت مسجد باید در جهت رصد و رفع آن تلاش کنند، بیان کرد: امروز اتاق مشترک مقاومت اسلامی ایجاد شده و رژیم صهیونیستی مثل گذشته نمی‌تواند ادعا داشته باشد لذا اضمحلال و فروپاشی این رژیم ننگین و کودک‌کش در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.

مشرفی به آغاز چهارمین سال فعالیت مجلس یازدهم اشاره کرد و افزود: دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری انجام شد که ایشان در این دیدار بسیار زیبا نمایندگان انقلابی مجلس را تکریم کردند.

خطیب جمعه بیرجند، اثرناپذیری از جو زدگی و ملاحظات جناحی را از توصیه‌های رهبر انقلاب در دیدار اخیر نمایندگان مجلس برشمرد و افزود: در سال آخر مجلس کارهای بزرگی در پیش است که باید انجام شود و تصویب قوانین لازم برای تحقق شعار سال از انتظارات مقام معظم رهبری بوده که امید است عملیاتی شود.

وی با اشاره به سفر روز گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان‌های بشرویه گفت: امیدواریم این سفر برای استان برکاتی به همراه داشته باشد و مردم از آن منتفع شوند.

 
 
 
 
انتهای پیام
captcha