درآمد ۱۴۳ میلیارد ریالی فرش دستباف مددجویان در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4143585
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

درآمد ۱۴۳ میلیارد ریالی فرش دستباف مددجویان در خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۱۴۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال از فرش دستباف مددجویان این استان در بازارهای داخلی و خارجی به فروش رسیده است.

محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از پایگاه خبری  امداد، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی، امروز، ۵ خردادماه گفت: تولید فرش یکی از عرصه‌های فعالیت مداوم خانواده‌های تحت حمایت در راستای رشد تولید است.

وی افزود: سال گذشته مددجویان این نهاد ۷۰۶ تخته فرش به متراژ سه هزار و ۳۱۸ متر مربع تولید کردند که این تولیدات به ارزش ۱۴۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به بازار عرضه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار کرد: استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی به‌صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی کمیته امداد در ایجاد طرح‌های قالی‌بافی است و پس از طی این مراحل، متقاضیان بافت برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط کمیته امداد طرح راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت گفت: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح، ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت نظارت دارد و پس از اتمام بافت ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش تولیدی مددجو توسط شرکت صنعت آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.

عرب افزود: صنعت قالی‌بافی میراث گذشتگان است که به نسل امروز منتقل شده و افراد علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده نیز کمک قابل توجهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان ‌این نهاد انجام می‌شود گفت: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‌سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تامین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش و برگزاری کلاس‌های ‌آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha