سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید بشرویه به ایستگاه پایانی می‌رسد
کد خبر: 4143213
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید بشرویه به ایستگاه پایانی می‌رسد

فرماندار بشرویه گفت: برگزاری سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و روز پنجشنبه، چهارم خردادماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی پایان می‌یابد.

حسن علیزاده، فرماندار بشرویهبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، حسن علیزاده، فرماندار بشرویه، امروز، سوم خردادماه در سخنانی با بیان اینکه سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه صبح فردا، چهارم خردادماه با حضور و سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: این کنگره با هدف پیوند نسل جوان با شهدا همچنین تداوم آرمان‌های شهدا و امام شهدا در جامعه و تحقق جهاد تبیین که مقام معظم رهبری آن را بر همه ما واجب فرمودند، برنامه‌ریزی شد.

وی بیان کرد: در یک سالی که از شروع برنامه‌های کنگره گذشته است، ابتدا یک دوره چهار ماهه را در نظر گرفته بودیم که طولانی شد و یکی از برکات این طولانی شدن، تداوم امور فرهنگی و برگزاری یادواره‌هاست و شهرستان بشرویه را فضای معنوی فراگرفت. در این یک سال بیش از ۱۲۰ یادواره شهدای طلاب، دانش‌آموزان، عشایر، ارتش، روحانیون و سایر اقشار در بخش‌ها و روستاها با حضور مهمانان و سخنرانان کشوری برگزار شد و از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تحقق برنامه‌های کنگره شهدا، اجرای نمایش میدانی با عنوان «آغازی بر پایان» با موضوع ولایتمداری بود.

علیزاده گفت: در این نمایش که با موضوع بازسازی عملیات کربلای پنج اجرا شد، ۳۰۰ نفر مشارکت داشتند؛ در این مدت بیش از هزار سند شامل عکس، سند، خاطره و دست‌نوشته شهدا جمع‌آوری و هفت نمایشگاه فرهنگی و هفت محفل ادبی نیز برپا شد. همچنین دیوارنویسی و نقاشی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ابعاد ۷۸۰ مترمربع صورت گرفت.

فرماندار بشرویه با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم، مردمی بودن دولت است، افزود: در یک سال اخیر ۱۵۵ مورد حضور مسئولان استانی، پنج مورد سفر استاندار و چندین نوبت سفر معاونان استاندار را به شهرستان داشتیم که در راستای تحقق شعار مردمی بودن دولت انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از شعارهای دولت، صادق‌الوعد بودن است و خوشبختانه قول‌های استاندار در بشرویه عمدتا محقق شده است، گفت: یکی از مطالباتی که سال‌ها مردم مطرح کردند و محقق نشد، دوبانده شدن محورهای شهرستان بشرویه بود که با دستور استاندار باند دوم محور بشرویه به فردوس کلنگ‌زنی شد. بنا بر پیش‌بینی کارشناسان برای ۹ کیلومتر مسیر، بازه زمانی سه ساله نیاز است که یک ماه بعد از کلنگ‌زنی عملیات اجرایی آن آغاز شد و اکنون در کمتر از یک سال ۹ کیلومتر زیرسازی و آماده آسفالت شده که کار بزرگی است.

فرماندار بشرویه گفت: دوبانده‌سازی محور بشرویه به طبس چند سال متوقف بود، اما ۲۰ میلیارد تومان اعتبار گرفت و ادامه کار در حال انجام است؛ درخصوص محور بشرویه به خدافرید همانطور که اعتبار ملی دارد امسال با پیگیری نماینده مردم در مجلس بخشی از اعتبار آن تأمین می‌شود. استخر شنای بشرویه که ۱۷ سال نیمه‌تمام مانده و نارضایتی مردم را به دنبال داشته از مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور اعتبار می‌گیرد و شروع خواهد شد. همچنین سالن آمفی‌تئاتر پنج سال است که آغاز شده ولی اقدام چندانی صورت نگرفته اما الان برای تکمیل آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی بیمارستان بشرویه ۱۲ سال پیش آغاز شد و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اقدامی برای تکمیل آن انجام نشد، اما با اقداماتی که در دولت سیزدهم انجام شد اکنون آماده افتتاح است. ما قول دادیم بیمارستان جدید بشرویه در دهه فجر پارسال افتتاح شود، اما به جهت اینکه تأکید است پروژه‌ها با تکمیل صد درصدی افتتاح شوند، در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

انتهای پیام
captcha