نگاه ویژه نظام جمهوری اسلامی به جایگاه تأثیرگذار زن در جامعه
کد خبر: 4143200
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

نگاه ویژه نظام جمهوری اسلامی به جایگاه تأثیرگذار زن در جامعه

جواد قناعت با تأکید بر نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه تأثیرگذار زن در جامعه گفت:

دیدار استاندار خراسان‌جنوبی با بانوی تازه مسلمان شده ژاپنیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، سوم خردادماه در دیدار با بانوی مسلمان ژاپنی فاطمه (اتسوکو) هوشینو که به‌مناسبت دهه کرامت به خراسان‌جنوبی سفر کرده است، اظهار کرد: دو نگاه افراطی و تفریطی در مورد زن باید کنار گذاشته شود و نگاه سوم یعنی زن از نگاه مبانی دینی اسلام ناب باید در جامعه نقش‌آفرینی کند. در نگاه سوم، زن در جامعه نقش‌آفرین بوده و در محیط‌های مختلف فرهنگی، دانشگاهی، اجرایی، مدیریتی، قانون‌گذاری، علمی و اجتماعی اثرگذار است.
 
وی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری‌های داهیانه امام راحل(ره) نگاه سومی فراتر از نگاه افراطی غرب و سوءاستفاده از زنان و نیز نگاه‌های بسته، متحجر و‌ خشکی که در برخی از ادیان وجود دارد، در مورد زن شکل گرفت و طبق این الگوی سوم، زن معتقد به اصالت خانواده و تأثیرگذار بر جامعه است. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران اختلاف جدی ما با آمریکا و غرب به خاطر مبانی دینی و اسلامی و نگاه ارزشی اسلام و امام راحل(ره) نسبت به زن و یا مسائلی از قبیل جدایی دین از سیاست بود.
 
استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به مناسبت سوم خردادماه، سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: در حالی که بعد از پیروزی انقلاب هنوز در داخل به ثبات نرسیده بودیم، یک جنگ کلاسیک و مدرن علیه ما راه‌اندازی کردند و باعث شد که خرمشهر از ما گرفته شود. برتری مواضع، تجهیزات و استحکامات نظامی دشمن به‌گونه‌ای بود که صدام اذعان داشت اگر ایران خرمشهر را آزاد کند من خودم کلید بصره را به ایرانیان می‌دهم؛ با تلاش جهادی رزمندگان اسلام خرمشهر آزاد شد و امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
 
قناعت با بیان اینکه مردم در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند و به فرمان امام راحل فرزندانشان را به قربانگاه فرستادند، بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری‌های داهیانه امامین انقلاب، همراهی مردم و جانفشانی سربازان ولایت، پیروزی‌ها و موفقیت‌هایی در عرصه‌‌های مختلف به‌دست آوردیم.
 
استاندار خراسان‌جنوبی به حادثه سراوان و شهادت پنج تن از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این جوانان در مقابل گروه‌های تروریستی حمل مواد مخدر ایستادگی کردند و به‌دلیل اعتقادات قوی دینی خود جان دادند ولی نگذاشتند که این افراد وارد کشور شوند.
 
وی خطاب به بانوی ژاپنی مسلمان گفت: حضور شما را در خراسان‌جنوبی به فال نیک گرفته و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت شما بیشتر برای نسل جوان بهره‌مند شویم.
 
قناعت با اشاره به هجمه‌های فرهنگی مختلف دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: حضور افرادی همچون حضرتعالی در دانشگاه‌ها و مدارس بسیار اثرگذار است و نقش پررنگی در مقابله با این هجمه‌ها دارد.
انتهای پیام
captcha