ضرورت استفاده از ظرفیت‌های علما برای بیان دستاوردهای انقلاب
کد خبر: 4143158
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های علما برای بیان دستاوردهای انقلاب

جواد قناعت بر نقش علما و روحانیون در خلق حماسه‌های بزرگی همچون آزادسازی خرمشهر از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی علمای برجسته استفاده کنیم.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته، دوم خردادماه در کمیته اجرایی دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه در بزرگداشت آیت‌الله اوحدی، به عوامل پیروزی‌آفرین در فتح خرمشهر و نقش رهبری امام راحل(ره) در این زمینه اشاره و اظهار کرد: دشمن با تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته اینقدر خیالش راحت بود که صدام گفته بود اگر ایرانی‌ها بتوانند خرمشهر را فتح کنند کلید بصره را به ایران می‌دهد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) پس از آزادی خرمشهر فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون یکی از جشن‌هایی که همه اقشار مردم برای شادی به خیابان آمدند فتح خرمشهر بود چون عزت ملی ایران احیا شد.

به گفته قناعت حماسه بزرگی مانند فتح خرمشهر را امام خمینی(ره) و روحانیت و علما رقم زدند که در مردم تحول ایجاد کردند و اجازه دادند فرزندانشان در دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها بروند و جانشان را فدا کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران پای نظام بودن و جانفشانی مردم است، تصریح کرد: در مقابل، نقطه ضعف دشمن همین است که سربازانش از مرگ می‌ترسند.

قناعت با اشاره به اینکه علما چراغ هدایت جامعه هستند، افزود: اینکه حماسه بزرگی مثل آزادی خرمشهر اتفاق بیفتد به خاطر تحولی بود که حضرت امام خمینی(ره) و علمای برجسته و روحانیت اصیل براساس مبانی دینی و ارزشی و انقلابی در مردم ایجاد کردند و فرزندان ملت نترسیده و وارد میدان جبهه شدند.

وی تصریح کرد: اکنون نیز نوک حملات دشمن به سمت ولایت فقیه و روحانیت است، چراکه نظام سلطه عامل اصلی اینکه ملت ایران جانفشانی و ایستادگی و پایداری کرده را امامین انقلاب می‌داند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خوشبختانه این استان مردم بسیار متدینی دارد، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار بالای فرهنگی و معنوی این استان وجود علمای برجسته است که باید از این ظرفیت استفاده کرده و آن را به نسل جدید انتقال دهیم‌؛ لذا برگزاری اجلاسیه علما و بزرگداشت آیت‌الله اوحدی کار بسیار ارزشمندی است.

قناعت برای حمایت از برگزاری اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه و بزرگداشت آیت‌الله اوحدی در ۱۵ تیرماه امسال اعلام آمادگی کرد و گفت: برای برگزای هرچه بهتر بزرگداشت این عالم بزرگ از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها و صدا‌وسیمای استان استفاده شود.

یادآور می‌شود، آیت‌الله محمدصادق اوحدی، عالمی فرزانه و دانشمندی توانا در علوم دینی است که در سال ۱۳۲۱ در خانواده مذهبی و عالم‌پرور دیده به جهان گشود. از سن ۱۰ تا ۱۵ سالگی در مدرسه جعفریه زهان نزد والد خویش و سایر علما محل تحصیل کرده، صرف و منطق و ریاضیات مقدماتی را طی کرد و سپس در سال ۱۳۳۶ جهت تکمیل تحصیلات رهسپار مشهد مقدس شد.

مرحوم آیت‌الله اوحدی در این سال با کسب اجازه از محضر آیت‌الله بروجردی حوزه علمیه زهان را دایر کرد و در سال ۱۳۴۲ ساختمان مدرسه نیز به همت ایشان، تجدید بنا و در سال ۱۳۴۷ فعالیت مدرسه رسماً شروع شد. فعالیت علمی و تلاش این عالم بزرگوار در علوم مختلف علمی و مذهبی سبب شد تا ایشان از چهار مرجع عصر خویش اجازه اجتهاد دریافت کند.

انتهای پیام
captcha