اعزام بیش از ۲ هزار زائر به حج تمتع از خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4142719
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

اعزام بیش از ۲ هزار زائر به حج تمتع از خراسان‌جنوبی

 مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام بیش از ۲ هزار زائر به حج تمتع از خراسان‌جنوبی خبر داد.

حسین دستگردی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی،به نقل از روابط‌عمومی اداره کل حج و زیارت خراسان‌جنوبی، حسین دستگردی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی، امروز یکم خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال ۲ هزار و ۱۰۰ زائر از استان به حج تمتع اعزام خواهند شد.  

وی با اشاره به اینکه زائران خراسان جنوبی از تاریخ سیزدهم تا شانزدهم خردادماه به کشور عربستان اعزام می‌شوند، بیان کرد: با احتساب عوامل کاروان‌ها دو هزار و ۱۰۰ نفر از استان اعزام خواهند.

دستگردی با بیان اینکه مسن‌ترین زائر خراسان جنوبی ۹۲ سال سن دارد، گفت: کم سن ترین زائر نیز ۱۳ ساله است.

وی با تأکید بر اینکه زائران خراسان‌جنوبی همگی مدینه بعد هستند، بیان کرد: زائران ما از فرودگاه شهید کاوه بیرجند به فرودگاه جده اعزام و در برگشت از فرودگاه مدینه به بیرجند بر خواهند گشت که امیدواریم عملیات پرواز بدون هیچ مشکلی انجام شود.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: ۱۲ جلسه آموزشی برای همه زائران خراسان‌جنوبی برگزار می‌کنیم تا این عزیزان با آگاهی کامل بتوانند به این سفر معنوی رفته و اعمال حج خود را به درستی انجام دهند؛ در شرایط فعلی زائران ما در مرحله صدور ویزا هستند که در واقع آخرین مرحله اعزام محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معدل سنی زائران حج تمتع خراسان‌جنوبی حدود ۶۰ سال است، بیان‌کرد: در زمینه اعزام زائران به عتبات نیز برحسب جمعیت استان رتبه سوم را در کشور داریم.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر زائر از خراسان‌جنوبی به عتبات عالیات در قالب ۲۸۸ کاروان مشرف شده‌اند، یادآور شد: از ابتدای سال جاری نیز حدود دو هزار نفر در قالب ۵۰ کاروان به زیارت سید الشهدا (ع) رفتند.

انتهای پیام 

انتهای پیام
captcha