پیگیری حل بزرگترین چالش مؤسسات قرآنی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4138462
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
پرویزی خبر داد:

پیگیری حل بزرگترین چالش مؤسسات قرآنی خراسان‌جنوبی

نائب رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی از پیگیری حل چالش‌های معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی خبر داد.

لیلا پرویزیلیلا پرویزی، نائب رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات مؤسسات قرآنی و پیگیری از سوی این اتحادیه گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که برای مؤسسات قرآنی درنظر گرفته شده معافیت مالیاتی است.

وی با بیان اینکه مؤسسات برای بهره‌گیری از این ظرفیت ملزم به ارائه اعتبارنامه و دفاتر مالی هستند، تصریح کرد: طبق قانون مؤسسات قرآنی معاف از مالیات هستند، اما قانون آنان را منوط به این کرده است که فعالان اظهارنامه مالیاتی را ارائه بدهند.

نائب رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی بیان کرد: مؤسسات قرآنی گردش مالی زیادی ندارند که بتوانند هزینه‌های استفاده از قانون معافیت مالیاتی را بپردازند؛ از طرفی مؤسسات قرآنی برای این حسابرسی‌ها باید یک حسابدار استخدام کنند که گاه حتی هزینه همان را نیز ندارند.

وی تصریح کرد: در این راستا و برای حل مشکلات هیات مدیره اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان با مدیر کل مالیات دیدار و گفتگو کرده تا بتوانند از همراهی این اداره کل بهره مند شده و چالش‌های استفاده مؤسسات قرآنی را از معافیت مالیاتی بپوشانند؛ چالش‌هایی که گاه از سخت گیری‌ها و گاه از عدم آگاهی فعالان قرآنی نشأت می‌گیرد.

پرویزی با بیان اینکه در این دیدار در مورد پلمب دفاتر و جرائم مالیاتی مؤسسات گفتگو شد، اظهار کرد: در این نشست مصوب شد که امور مالیاتی همراهی لازم را داشته و شرایط را تسهیل کند که مؤسسات بتوانند از ظرفیت قانونی مشخص شده استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر این امر اتفاق افتد مؤسسات قرآنی مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند و در نتیجه این جلسه تمام مؤسسات می‌توانند از بخشودگی مالیاتی تا سال 99 برخوردار شوند؛ همچنین مقرر شد جلسات توجیحی آموزشی برای چگونگی برخورداری مؤسسات از معافیت مالیاتی برگزار شود تا فعالان قرآنی با این قوانین بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha