پیوند قرآن و اهل بیت(ع) در قرائت‌های دلنشین قاریان دیده می‌شود
کد خبر: 4134124
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
استاندار خراسان‌جنوبی:

پیوند قرآن و اهل بیت(ع) در قرائت‌های دلنشین قاریان دیده می‌شود

جواد قناعت گفت: قرائت‌های دلنشین قرآن، نشانگر آن است که قاری آیات کلام وحی، به این باور رسیده که قرآن و حضرت علی(ع) همواره با هم هستند و از یکدیگر جدا نمی‌شوند.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته، 25 فروردین‌ماه در محفل قرآنی و ادبی رمضان‌المبارک در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند که با حضور جمعی از قاریان، حافظان، اساتید قرآن و شاعران آئینی اهل تسنن و شیعه استان همراه بود، ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) شهدای انقلاب اسلامی و شهدای استان، به تشریح روایت «علی مع القرآن و القرآن مع علی» از پیامبر اسلام (ص) پرداخت و بیان کرد: آیت‌الله بهجت این حدیث را از اسرار شیعه دانسته و معتقد است که این دو از هم جدا نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه براساس سخن آیت‌الله بهجت اگر کسی مراقبت کند، همواره قرآن را در کنارش می‌تواند داشته باشد، تصریح کرد: اگر افراد به این باور برسند که این دو از هم جدا شدنی نیستند، همواره خود را در محضر قرآن احساس می‌کنند؛ قرائت‌های دلنشین قرآن، نشانگر آن است که قاری آیات کلام وحی، به این باور رسیده که قرآن و حضرت علی(ع) همواره با هم هستند و از یکدیگر جدا نمی‌شوند؛ از طرفی تلفیق موضوعات قرآنی و ادبی کار بسیار زیبایی است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور با شکوه ملت ایران در روز جهانی قدس اظهار کرد: امروز مردم در همه نقاط کشور و در مرکز خراسان‌جنوبی و دیگر شهرستان‌های آن حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند.

قناعت با بیان اینکه امروز شاهد حضور جدی و پرمعنای مردم با زبان روزه در هوای گرم بودیم، تصریح کرد: روز قدس یکی از جلوه‌های حقیقی اتحاد جهان اسلام است و امروز شاهد تداوم مقاومت در جهان اسلام هستیم که در سال‌های آینده پررنگ‌تر خواهد شد.

به گفته وی سیگنال‌های مثبتی را که این روزها می‌بینیم، نشانگر آغاز فرآیند از هم پاشیدن رژیم صهیونیستی اسرائیل است و امروز جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامی رو به اقتدار و جبهه استکبار رو به اضمحلال است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: امروز نه تنها ملت‌ها بلکه دولت‌های جهان اسلام نیز حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام می‌کنند و این در حالی است که هنوز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در کشورهای آن‌ها حضور دارد.

قناعت با اشاره به برافراشته شدن پرچم فلسطین در محل برگزاری مسابقات جام جهانی قطر، توسط اعضای تیم فوتبال مغرب تصریح کرد: تماشاگرانی هم که برای تماشای این رقابت‌ها آمده بودند، وقتی از ملیت خبرنگار اسرائیلی مطلع شدند، از مصاحبه با او خودداری کردند؛ این موضوع نشانگر آن است که ملت‌ها، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند و این مهم مدیون رهبری‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی یادآور شد: وقتی در سال‌های گذشته ورزشکاران ما از رقابت با ورزشکاران اسرائیل خودداری می‌کردند، افراد به ظاهر روشنفکر داخلی به ورزشکاران توصیه می‌کردند که این کار را انجام ندهید که به ضرر شما خواهد شد. امروز این کار توسط ورزشکاران دیگر کشورهای اسلامی هم انجام می‌شود که نشانگر پیامدهای مثبت اقدام ورزشکاران ایرانی در میادین ورزشی است؛ امروز با رهبری‌های امامین انقلاب، برکت خون شهدا، تحمل سختی‌ها، مشکلات اقتصادی و ترورهای گروهک‌های ضد انقلاب توسط مردم، جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامی رو به اقتدار و جبهه استکبار رو به اضمحلال است.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امروز وقتی نمایندگان دولت فرانسه و آلمان با وزیر خارجه ایران مذاکره می‌کنند، می‌گویند: «به روسیه اسلحه نفروشید. یا از او درخواست می‌کنند که ایران از موشک‌های خود استفاده نکند.»

قناعت با بیان اینکه دفتر اینترنشنال به خاطر تهدید در فضای مجازی، مجبور شد دفتر خود را به جای دیگری منتقل کند، گفت: نمایندگان کشورهای اروپای امروز از ایران درخواست می‌کنند که غنی‌سازی خود را از 60 درصد افزایش ندهد.

وی با تأکید بر اینکه اکنون در موضعی بسیار ارزشمند در جهان هستیم، تصریح کرد: برای مذاکره بین ایران و عربستان، ابتدا عربستان و بعد امارات و قطر پیشنهاد شدند، اما ایران اعلام کرد تنها در چین حاضر به گفت‌وگو در این خصوص هستیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به وجود برخی ضعف‌ها در داخل کشور، یادآور شد: مشکلات موجود را باید با همدلی رفع کنیم.

یادآور می‌شود، در این محفل قرآنی و ادبی مهرور، سازنده و چوپانی آیاتی از کلام وحی را تلاوت کردند و حسامی، حاجی‌پور، طوبی یوسفی و پیام یوسفی از شعرای استان هم اشعار خود را در خصوص فلسطین، حضرت علی(ع) و رمضان قرائت کردند.

گروه تواشیح «دعوت الحق» قاین نیز برنامه خود را اجرا کردند، علی عسکری از حافظان قرآن کریم اهل تسنن نیز به سؤال‌های حاضران پاسخ گفت و علیرضا اقبالی نیز در لحظات پایانی این محفل معنوی، مناجات‌خوانی کرد.

انتهای پیام
captcha