اصلاح سبک زندگی کلید حل آسیب بی حجابی در جامعه است
کد خبر: 4130697
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

اصلاح سبک زندگی کلید حل آسیب بی حجابی در جامعه است

امام جمعه موقت بیرجند، گفت: اصلاح سبک زندگی و برگشت به سبک زندگی پرافتخار ایرانی و اسلامی کلید حل آسیب بی‌حجابی در جامعه است.

حجت الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز ۱۱ فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلی المهدی این شهرستان با تبریک عید بهار معنویت و طبیعت و روز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: بهار طبیعت زمان تحول و دگرگونی بوده و لازم است اکنون درج بهار معنویت خود را با قانون خداوند هماهنگ کنیم تا حال درونیمان به زیبایی‌ها تحول یابد.

وی با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) بیان کرد: حضرت خدیجه(س) به عنوان اولین بانوی مسلمان، نقش والایی در ترویج دین و فرهنگ اسلامی داشته و این بانوی مکرمه(س) نه تنها از عمق جان به رسالت پیامبر(ص) ایمان آورد بلکه هم با انفاق اموال و دارایی خود و هم با حمایت و همراهی، ایشان را در برابر سختی‎‌ها و تکذیب مشرکان و بدخواهان یاری داد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره نامگذاری سال ۱۴۰۲ به« مهار تورم، رشد تولید» توسط رهبر معظم انقلاب، افزود: هر کدام از ما برای پیشبرد اهداف اقتصادی هر کاری از توانمان برآید باید انجام دهیم و الزام اصلی تحقق شعار سال جاری کار جهادی است.
 
مشرفی با اشاره به اینکه روز جمهوری اسلامی یک دستاورد بزرگ و نقطه عطفی در تاریخ سیاسی کشور است، اظهار کرد: مردمی که نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ساقط کردند آیا نمی‌تواند چند آسیب اجتماعی را مدیریت کنند؟؛ قطعا این امکان وجود دارد. بدانیم که بر اساس آیه قرآن «انّ اللَّه لایغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بأنفسهم»، تغییرات به دست خود ملت‌هاست.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: در شرایط فعلی، مردم و مسئولان باید حرکت جمعی به سمت دستورات انسان‌ساز و رهنمودهای دین داشته و در راستای اجرای فرمان ولی امر جامعه حرکت کنند.

وی از تأکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی گفت و ادامه داد: انقلاب اسلامی در طی این سال‌ها دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته، اما دشمنان در جنگ ترکیبی به دنبال برجسته کردن مشکلات جامعه هستند.

مشرفی با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب باید برای مردم به ویژه نسل جوان بازگو شود، تصریح کرد: بی حجابی برازنده این نظام اسلامی نیست‌.

وی اظهار کرد: با اینکه زنان و دختران ایران محجبه، انقلابی و با حجاب کامل در صحنه‌های مختلف پای کار هستند اما نگرانی برای گسترش آسیب بی‌حجابی و کم‌حجابی در اجتماع وجود دارد و در ریشه‌یابی این موضوع ما شاهد ضعف باورها و اعتقادات دینی هستیم.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: بی هویتی و حرمت‌شکنی جایگاه خانواده و ماه رمضان و مقدسات دینی، بی‌میلی به تربیت و تحصیل، ترویج فحشا و فروپاشی خانواده‌ها از آسیب‌هایی است که که بی حجابی رشد می‌کند.

مشرفی با بیان اینکه موضوع حجاب یک مسئله ترکیبی است، بیان کرد: توصیه می‌شود سرنوشت زنان جوامع غربی مطالعه شود که در فرهنگ منحط غربی که باکمال غرور شعار دفاع از زن سر داده و دم از آزادی می‌زند دلسوز زنان نیست؛ چراکه در این فرهنگ زنان را وسیله‌ای برای هوس‌رانی و تبلیغ کالا می‌دانند.

وی با بیان اینکه کسی که فرهنگ عمومی جامعه را زیر پا می‌گذارد در واقع جایگاه اجتماعی خود و خانواده‌اش را از دست می‌دهد، تصریح کرد: بدیهی است کسی که قانون را قبول نداشته باشد و به قانون تمکین نکنند از خیلی از خدمات قانونی کشور محروم می‌شود.

 امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه وجود این آسیب ریشه در تغییر سبک زندگی‌ها دارد، تصریح کرد: اصلاح سبک زندگی و برگشت به سبک زندگی پرافتخار ایرانی و اسلامی کلید حل این مشکل و آسیب در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط گروه‌های مسجدی در مواقع لزوم محله خود را رصد کنند و تذکر لسانی مدنظر قرار گیرد و مسئولان باید با کار جهادی ضمن رفع کاستی‌های گذشته، در جنگ ترکیبی نیز حرکت‌های مقابله‌ای ارزشمندی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha