باوری در ذهن و حکاکی ایده‌ها بر سنگ
کد خبر: 4130533
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

باوری در ذهن و حکاکی ایده‌ها بر سنگ

مسئول کارگاه تولیدی نگاران بیرجند گفت: بدون پشتوانه‌ و تنها با توکل به خدا توانستم ایده‌هایم را پیاده کرده و جوانان بسیاری را صاحب شغل کنم، اما اگر می‌ترسیدم هیچ گاه به این مرتبه از زندگی دست نمی‌یافتم.

نگار زرگری، مسئول کارگاه تولیدی «نگاران»  بیرجندجوانان بسیاری در بیرجند فعالیت دارند که تنها با پشتوانه خداوند قدم در راه سخت اشتغالزایی گذاشته و به فکر حرکتی بودند که برکتش را خداوند می‌رساند. نگار زرگری، مسئول کارگاه تولیدی نگاران در بیرجند یکی از این جوانان است که کار خود را در یکی از کوچه‌های با بافت قدیمی این شهرستان با حمایت کمیته امداد و استانداری در زمینه سنگ و سفال و چرم آغاز کرده و اکنون با اشتغالزایی برای چندین نفر در حوزه‌های تولید سنگ رزین، سفال و نقاشی، تراش سنگ‌های تزئینی، خیاطی و حکاکی بر روی کیف فعالیت دارد.

نگار زرگری، مسئول کارگاه تولیدی «نگاران» بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: از شش سال گذشته با ایده‌ای که به ذهنم آمد کار خود را آغاز کردم؛ البته کار برای یک بانوی جوان بدون پشتوانه بسیار سخت بود، اما من باور داشتم که می‌توانم.

وی افزود: ایده‌هایی که در ذهنم داشتم را با تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی از سوی کمیته امداد به مرحله اجرا رساندم؛ تجهیزات را تکمیل کرده و کارگاه را شکل دادم و هنر روی سنگ، سفال و چرم را با کمک کمیته امداد و استانداری خراسان‌جنوبی آغاز کردم.

زرگری با بیان اينکه در ابتدا سخت بود اما کم کم توانستم زمینه را برای اشتغال شش نفر دیگر در این کارگاه فراهم کنم، تصریح کرد: کمیته امداد حمایت‌های بسیاری از من و ایده‌هایم کرد تا توانستم در زمینه بارورسازی آنچه در ذهنم می‌گذرد حرکت کنم. تولید در کارگاه کوچک انجام و فروش محصولات تولیدی از طریق فضای مجازی انجام می‌شد، اما اکنون کمی در فروش در فضای مجازی مشکل داریم.

مسئول کارگاه تولیدی نگاران بیرجند با بیان اينکه از مسئولان می‌خواهم حمایت از افرادی که سعی دارند روی پای خود بایستند را از یاد نبرند، بیان کرد: کارگاه فعلی برای کارهای هنری کمی کوچک است که به دنبال راه‌اندازی کارگاه بزرگ‌تری هستم تا بتوانم با جذب دختران بیشتری زمینه اشتغال بیشتری را فراهم آوریم.

زرگری گفت: دختران بسیاری مانند من هستند که توان و هنر زیادی را دارند، اما ترس از روبرو شدن با مشکلات آنان را از زدن به دل کار وامی‌دارد؛ می‌خواهم به این جوانان بگویم شما کمی حرکت و تلاش کنید تا خداوند برکتش را در زندگیتان سرازیر کند‌.

نگار زرگری، مسئول کارگاه تولیدی «نگاران»  بیرجند

ناجی زندگی خود باشید 

وی با بیان اینکه من باور دارم خداوند به تلاش انسان‌ها می‌نگرد و این تلاش باید در متن زندگی آنان دیده شود تا برکت نمایان شود، افزود: باور کنید اگر دست روی دست بگذاریم کسی برای زندگی ما کاری نخواهد کرد؛ خود باید ناجی زندگی خود باشیم.

زرگری ادامه داد: من دختر بدون پشتوانه‌ای بودم که جز خدا کسی را نداشتم، از او مدد گرفتم تا بتوانم ایده‌هایم را پیاده کرده و جوانان بسیاری را صاحب شغل کنم، اما اگر می‌ترسیدم هیچ گاه به این مرتبه از زندگی دست نمی‌یافتم؛ باید باور کنیم تا خودمان نخواهیم اتفاقی نخواهد افتاد.

وی یادآور شد: اکنون برای توسعه و تجهیز کارگاه و حتی میزان فروش با مشکلاتی مواجهم، اما مطمئنم خداوند دستم را مانند تمام امور زندگی خواهد گرفت تا به افراد دیگری نیز کمک کنم و امید را در دل زندگی‌شان بکارم؛ تنها باید با باوری که همیشه داشتم ادامه دهم.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha