اسکان بیش از ۵۳ هزار نفر در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4130379
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
از ابتدای شروع سفرهای نوروزی تاکنون محقق شد

اسکان بیش از ۵۳ هزار نفر در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: جمع کل زائرین از ۲۸ اسفند تا پایان روز ۷ فروردین، ۲۶۹ هزار و ۴۶۶ نفر بوده و جمع کل اسکان‌یافتگان در بقاع متبرکه تا امروز ۵۳ هزار و ۵۲۶ نفر بوده است.

حجت‌الاسلام حسن رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسن رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به آمار خدمات رفاهی و فرهنگی بقاع متبرکه استان تاکنون، اظهار کرد: تاکنون ۱۹ هزار و ۵۱۹ نفر زائر تشرف داشته‌ و ۲۸۴۷ نفر در بقاع متبرکه اسکان داشتند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌ها در بقاع متبرکه، افزود: بازدید از خیمه‌های معرفت، مشاوره وقف، اعتقادی و خانواده، ایستگاه سلامت، محافل قرآنی، اقامه نماز جماعت و سخنرانی، قرائت ادعیه و مسابقه فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌هاست‌.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد:‌ جمع کل زائرین از ۲۸ اسفند تا پایان روز ۷ فروردین، تعداد ۲۶۹ هزار و ۴۶۶ نفر بوده و جمع کل اسکان یافتگان در بقاع متبرکه تا امروز ۵۳ هزار و ۵۲۶ نفر بوده است.

رحیمی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی، اجرای برنامه‌های مناسبتی در امامزادگان و بقاع متبرکه دنبال می‌شود، بیان کرد: هزینه‌های این برنامه‌ها نیز از سه محل عواید موقوفات، محل درآمد فرهنگی امامزادگان و از محل کمک خیرین تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد مراکز افق عمق‌بخشی به فعالیت‌هایی است که در بستر امامزادگان می‌توان دنبال کرد، تصریح کرد: در فضای امامزاده‌هاست که افراد محروم و مستضعف شناسایی شده و خواهیم توانست با ایجاد حلقه رابط بین آنان و خیران، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و این مهم را در طول سال پیگیری خواهیم کرد.

 

انتهای پیام
captcha