۲۰ مسجد بیرجند میزبان روایتگری شفاهی انقلاب هستند
کد خبر: 4119759
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی:

۲۰ مسجد بیرجند میزبان روایتگری شفاهی انقلاب هستند

مجید کریمیان با بیان اینکه 20 مسجد و محله بیرجند میزبان برگزاری محافل خاطره‌گویی انقلاب هستند، گفت: در این محافل طی دهه فجر با حضور رزمندگان دفاع مقدس و انقلابیون به تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی به زبان ساده و هنری پرداخته می‌شود.

مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از حوزه هنری خراسان‌جنوبی، مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی، امروز، ۱۶ بهمن‌ماه اظهار کرد: ایام‌الله دهه فجر فرصتی است تا آنچه که بودیم و آنچه که شدیم را برای نسل‌های آینده تبیین کنیم و اجازه ندهیم دشمن با حیله‌ها و مکر فراوان این گوهر را از ما بگیرد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برگ‌های خاطرات انقلاب را مدام باید مرور کرد، افزود: هر روزی که مردم برای رسیدن به هدفشان تلاش کردند و روزهایی که نسل امروز شاید درک درستی از آن‌ها نداشته باشند و انقلاب بزرگی که مردم آن را رقم زدند و ماندگار کردند را باید برای نسل‌های آینده این انقلاب تبیین کنیم.

وی با اشاره به برگزاری محافل خاطره‌گویی بیان کرد: خاطره‌گویی یکی از بهترین محافل برای بازگویی حقایق، واقعیت‌ها و اتفاقات زمان قبل از و بعد از انقلاب اسلامی است که چگونه توانستیم با وحدت و همدلی و ایمان بر رژیم منحوس پهلوی پیروز شویم؛ داستان‌ها وقتی از خود مردم باشند، از دل آن‌ها بگوید و از زبان مردم جاری شود یعنی واقعیت داشته باشند آن موقع جان می‌گیرد و به دل می‌نشیند.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 20 مسجد و محله بیرجند میزبان برگزاری محافل خاطره‌گویی هستند، افزود: در این محافل طی دهه فجر با حضور رزمندگان دفاع مقدس و انقلابیون به تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی به زبان ساده و هنری پرداخته می‌شود.

وی بیان کرد: این محافل از ابتدای دهه فجر در بیرجند برپا شده که با استقبال خوبی رو به رو بوده و تا پایان دهه فجر ادامه دارد و چه خوب است این نوع محافل افزایش یابد تا شاهد برقراری ارتباط بیشتر بین نسل انقلاب و نسل جدید باشیم و نگذاریم دشمن از این فاصله به نفع خود بهره ببرد.

انتهای پیام
captcha