اهدای 13 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی کردستان
کد خبر: 4118533
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

اهدای 13 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از اهدای ۱۳ هزار جلد کتاب از ابتدای سال جاری تاکنون به کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: این تعداد بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۰۰ عنوان کتاب بوده است.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان شامگاه گذشته، 10 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۰۰ عنوان کتاب در ۱۳ هزار جلد با موضوعات متنوع از سوی مردم، خیرین و همچنین سازمان‌ها و نهادهای مختلف به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد کتب اهدایی مربوط به سنندج است، افزود: شهرستان‌های سقز، قروه، سروآباد، مریوان، بانه، دهگلان، کامیاران، بیجار و دیواندره در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای اندیشه» در نهاد کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: از زمان اجرای طرح مذکور، میزان اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی توسط خیرین و واقفان کتاب افزایش مطلوبی داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد کتاب‌های اهدایی در سال جاری تاکنون بیشتر از سال ۱۴۰۰ است، گفت: در سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار جلد کتاب اهدا شد در حالی که این آمار از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۱۳ هزار جلد بوده است.

مخدومی تأکید کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای کتاب به منظور استفاده سایر مردم از این کتاب‌های امری مهم است و این نهاد فرهنگی بر ترویج این فرهنگ تأکید دارد.

وی با اشاره به اهدای کتاب توسط مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی به کتابخانه‌های عمومی کردستان، اظهار کرد: در سال جاری بیش از پنج هزار جلد کتاب از سوی این مرکز به کتابخانه‌های عمومی کردستان اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه کتاب‌های اهدایی پس از تائید توسط کارشناس مربوطه برای استفاده علاقمندان در قفسه کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرد، افزود: غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ای برای مخاطبان از برنامه‌های مهم این نهاد فرهنگی است.

مخدومی اظهار کرد: کتاب‌های اهدایی توسط این مرکز پس از تایید و استعلام و ثبت در سامانه، بر اساس نیاز به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان کردستان ارسال می‌شود، تا اعضا و علاقمندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، یادآور شد: هم اکنون بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و علاقمندان می‌توانند با حضور در این مراکز فرهنگی از آن‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha