وعده الهی بر مؤمنان قطعی و تخلف‌ناپذیر است
کد خبر: 4118306
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

وعده الهی بر مؤمنان قطعی و تخلف‌ناپذیر است

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به آیه ۳۸ سوره حج گفت: وعده الهى ویژه مؤمنان عصر پیامبر(ص) برابر مشرکان نبوده بلکه حکمى است که در همه اعصار و قرون جریان دارد. مهم آن است که اگر ما مصداق «الَّذِینَ آمَنُوا» باشیم، دفاع الهى از ما حتمى و تخلف‌ناپذیر خواهد بود.

یت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان در جلسه تفسیر قرآن که شب گذشته، ۹ بهمن‌ماه در مسجد جامع گلشن برگزار شد، به آیاتی از سوره غافر اشاره کرد و گفت: خداوند در تمامی مراحل زندگی، انسان را رها نکرد و به همراه قوه عاقله انبیای الهی را برای راهنمایی انسان در زندگی ارسال کرده تا زندگی انسان در دنیا براساس نظم و ترتیبی خاص همراه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان به آیه ۳۰ سوره فصلت که خداوند می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَآئِکَةُ أَلَّا تَخَافُواْ وَلَا تَحْزَنُواْ وَأَبْشِرُواْ بِالْجَنَّةِ الَّتِى کُنتُمْ تُوعَدُونَ‏»همانا کسانى که گفتند: پروردگار ما خداست، پس (بر این عقیده) مقاومت نمودند، فرشتگان بر آنان نازل مى‏شوند و می‌گویند: نترسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به بهشتى که پى در پى وعده داده مى ‌شدید اشاره کرد و گفت: ملائکه برای مومنین استغفار می‌کنند نه فقط برای مومنین بلکه به واسطه فرد مؤمن برای پدران و فرزندان آنها هم دعا می‌کنند در واقع ملائکه با انسان در ارتباط بوده در واقع دعای ملائکه برای انسان دستگیری و کمک مومنین از سئیات و گرفتاری‌ها و زودن غم و غصه از دل مومن است.

نماینده ولی‌فقیه گلستان بیان کرد: خداوند برای آن دسته از انسان‌هایی که از یاد خدا غافلند شیاطین را همنشین آنها قرار می‌دهد به این صورت که از شیطان تبعیت کرده و انجام کارهای خود غافلند، لذا این افراد مشمول رحمت خداوند و استغفار و دعای فرشتگان نخواهند شد این افراد در گناهان خود مشغول بوده و دچار عذاب الهی خواهند شد.

آیت‌الله نورمفیدی به آیه ۴۰ از سوره اعراف «إِنَّ الَّذِینَ کَذَّبُواْ بِآیَاتِنَا وَاسْتَکْبَرُواْ عَنْهَا لاَ تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاء وَلاَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّى یَلِجَ الْجَمَلُ فِی سَمِّ الْخِیَاطِ وَکَذَلِکَ نَجْزِی الْمُجْرِمِینَ» اشاره کرد وگفت: افرادی که کافر شدند و نسبت به آیات ما تکبر ورزیدند، درهای آسمان به روی آنها گشوده نمی‌شود این افراد بوی بهشت را استشمام نمی‌کنند مگر اینکه شتر از سوراخ سوزن عبور کند. این بیان محال بودن ورود این افراد را به بهشت می‌رساند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان اظهار کرد: آیه «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا؛ بدون تردید خداوند از اهل ایمان دفاع می‌کند»(حج، ۳۸) نویدی به رسول خدا(ص) است و به آن حضرت برابر تهدیدها و تعرضات دشمنان اسلام چنین بشارت می‎دهد که بگذار طوائف و قبائل عرب و یهود و نصارا و مشرکان شبه جزیره دست به دست هم دهند تا مؤمنان را تحت فشار قرار داده و به گمان خود نابود کنند ولى خداوند وعده دفاع از آنها را داده است.

وی گفت: این وعده الهى مخصوص مؤمنان عصر پیامبر(ص) برابر مشرکان نبوده بلکه حکمى است که در همه اعصار و قرون جریان دارد. مهم آن است که اگر ما مصداق «الَّذِینَ آمَنُوا» باشیم، دفاع الهى از ما حتمى و تخلف‌ناپذیر خواهد بود.

 

 

انتهای پیام
captcha