هنر؛ مهم‌ترین مؤلفه‌ در برنامه‌های دهه فجر کانون پرورش فکری
کد خبر: 4118184
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

هنر؛ مهم‌ترین مؤلفه‌ در برنامه‌های دهه فجر کانون پرورش فکری

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی گفت: بهره‌گیری از زبان هنر مشخصه برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است چراکه این امر به صورت غیرمستقیم اثرپذیری بیشتری دارد.

نشست خبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، طاهره حمیدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی، امروز ۹ بهمن‌ماه در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: کسب بیش از ۲۰۰ نشان ملی و بین‌المللی توسط اعضای کانون، رشد ۱۰۰ درصدی بازدید از کانون و رشد ۸۰ درصدی امانت کتاب از جمله موفقیت‌های این مجموعه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری زمینه پرورش استعداد و رشد خلاقیت‌ها فراهم می‌کند و تاکنون دستاوردهای خوبی داشته که نیاز است به نحو مطلوب اطلاع‌رسانی شود، افزود:  از دیگر اقدامات کانون راه‌اندازی ۲ مرکز فرهنگی هنری مخصوص کودکان فراگیر با نیاز ویژه بوده که در شهرستان‌های بیرجند و قاینات راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی بیان کرد: استقبال کودکان و نوجوانان از مهرواره‌های تخصصی کانون تاکنون مطلوب بوده است.

حمیدی از افتتاح سه اتاق بازی و سرگرمی در استان خبر داد و گفت: این اتاق‌ها در دستگردان طبس، زیرکوه و درمیان با هدف کاهش آسیب اجتماعی، حمایت از طرح جوانی جمعیت و تنوع بخشی به فعالیت‌ها راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: استفاده از زبان هنر مشخصه برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است چراکه زبان هنر به طور غیرمستقیم اثرپذیری بیشتری دارد و ایجاد فضای با نشاط و پرامید برای کودکان و نوجوانان باعث می‌شود بیشتر به برنامه‌ها علاقه پیدا کنند.

حمیدی اظهار کرد: امسال برای بزرگداشت دهه فجر ۶۰۰ عنوان برنامه ویژه کودکان و نوجوان پیش بینی شده که در ۲۸ مرکز ثابت و سیار برگزار و تلاش می‌شود در برنامه‌های دهه فجر اندیشه امام راحل و نقش مقام معظم رهبری برای کودکان و نوجوانان تبیین شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی ویژه کودکان بدسرپرست و کودکان کار، اختتامیه مسابقات بازی‌های بومی و محلی، نمایشگاه‌های متنوع فرهنگی هنری، دیدار با خانواده شهدا، اختتامیه دومین مهرواره استانی لب خشک آب، نواختن زنگ انقلاب، رونمایی از کتاب عکس، مسابقه نقاشی زیر سایه پرچم و پخش سرودهای انقلابی در مراکز کانون پرورش کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری با برنامه‌های هدفمند علمی، اسلامی، مذهبی، فرهنگی و هنری قابل اطمینان‌ترین نهاد است که خانواده‌ها می‌توانند کودکان را ثبت‌نام کنند و از تنوع فعالیت‌ها بهره‌مند شوند، یادآور شد: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و هنری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن طبق روال هر سال برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام
captcha