خطیب مسجدالاقصی خواستار مقابله با هتک حرمت مقدسات شد
کد خبر: 4117565
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

خطیب مسجدالاقصی خواستار مقابله با هتک حرمت مقدسات شد

امام جماعت و خطیب مسجدالاقصی گفت: سوزاندن قرآن کریم ابراز نفرت نسبت به اسلام و مسلمانان است و امکان ندارد آن‌ها موفق به آتش زدن قرآنی که در سینه‌هاست شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، «شیخ یوسف ابو سنینه» امام جماعت و خطیب مسجدالاقصی از کشورهای عربی و اسلامی خواست سفیران خود را از کشورهایی که اجازه هتک حرمت به قرآن را می دهند خارج کنند.

وی ادامه داد: قرآن کلام خداست و هر که با آن دشمنی کند با پروردگار جهانیان دشمنی کرده است و برخی که قرآن‌سوزی می‌کنند پیش از آن که قرآن را بسوزانند خود را می سوزانند.

امام جماعت و خطیب مسجدالاقصی سوزاندن قرآن کریم را دلیلی بر دشمنی با مسلمانان دانست و تصریح کرد: دشمنان اسلام امروز با مسلمانان و اسلام و پیامبر اکرم(ص) می‌جنگند و گاهی به رسول خدا اهانت می‌کنند و گاهی قرآن را می‌سوزانند.

شیخ ابوسنینه افزود: قرآن کلام خدا و قانون اساسی مسلمین است و تا روز قیامت جاودانه خواهد ماند. اگر به کشورهای مسلمان نگاه کنید صدها هزار حافظ قرآن را می‌یابید، قرآن کلام خداست و هیچ تحریف و تغییری در آن وارد نشده است و در طول زمان در دل مسلمانان و بر زبان آنان جاودانه خواهد ماند.

خطیب مسجدالاقصی اجازه برخی کشورها مانند سوئد، هلند و دانمارک را به متعصبان برای سوزاندن و پاره کردن قرآن محکوم کرد و گفت: اینها افراد متعصبی هستند و متأسفانه برخی از دولت‌ها به بهانه دموکراسی مجوز این اقدامات را می‌دهند، این دموکراسی نیست، کینه‌توزی است و دشمنی با ملت مسلمان شرق و غرب زمین است.

وی افزود: متأسفانه کسانی که قرآن را می‌سوزانند از کشورهای خود مجوز رسمی گرفتند، اما به آنها می‌گوییم قرآن در قلب مسلمانان، در نماز و در دعاهای آنها جاودانه می‌ماند.

ابوسنینه سکوت شورای امنیت و سازمان ملل متحد در قبال این حملات را محکوم کرد و از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای پاسخ به این حملات اقدامات عملی از جمله احضار سفرا و احضار مقامات ارشد کشورهایی را که این حملات در آنجا اتفاق می‌افتد، انجام دهند.

امام جماعت و خطیب مسجدالاقصی افزود: دولت‌های عربی و اسلامی به محکومیت و تقبیح بسنده می‌کنند، اما موظفند گام‌های عملی بردارند.

انتهای پیام
captcha