اجرای بیش از ۷۰۰ برنامه تبیینی در مدارس خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4117379
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

اجرای بیش از ۷۰۰ برنامه تبیینی در مدارس خراسان‌جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: جهاد تبیین یکی از موضوعات محوری تربیتی در مدارس استان است که از ابتدای سال تحصیلی تاکنون 769 برنامه با این موضوع در مدارس اجرا شده است.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی

سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در رابطه با برنامه‌های تبیینی در آموزش و پرورش استان، گفت: جهاد تبیین یکی از موضوعات محوری تربیتی در مدارس استان است که از ابتدای سال تحصیلی تاکنون بیش از 769 برنامه با این موضوع در مدارس اجرایی شده است.

وی با اشاره به آغاز بهمن‌ماه و شروع ایام‌الله دهه فجر، افزود: برگزاری نشست‌های گفتمان بصیرتی با بهره‌گیری از توان آموزگاران و همچنین اجرای طرح‌های متناسب با سلیقه نسل جوان و در خلال آن بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به زبان هر نسل  از جمله برنامه‌های مهمی است که پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این زمینه برگزاری مسابقات فرهنگی نیز در آشنایی این نسل با انقلاب تأثیرگذار است، تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها برگزاری اردوی راهیان پیشرفت که در راستای آن نیز 1500 دانش‌آموز دوره متوسطه از مراکز دانش بنیان و تولیدی خراسان‌جنوبی بازدید کردند که در این راستا دانش‌آموز با دستاوردهای پژوهشی و علمی و تولیدی انقلاب نیز آشنایی پیدا می‌کند.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه توجه به دستاوردهای انقلاب باید از متن مدارس آغاز شود، ادامه داد: دشمنان امروز انقلاب با شبیخون فرهنگی قصد دارند تا در قالب یک جنگ ترکیبی مانع از آشنایی این نسل که انقلاب را ندیده با دستاوردهای انقلاب شوند؛ در این راستا باید ابتدا در مدارس باعث آگاهی شده و بعد به خانه و مسجد این آگاهی بخشی را برسانیم.

وی اظهار کرد: رشد تربیتی و اجتماعی دانش‌آموزان و توسعه اخلاقی آنان به تقویت ارکانی چون خانه، مدرسه و مسجد بستگی دارد که در این راستا حضور روحانیون در مدارس و حضور فعالانه اولیا در مدارس را پیگیری کرده‌ایم تا به زبان و سلیقه این نسل با آنان گفتگو شود؛ این گفتگو باید با درنظر گرفتن ویژگی‌های این نسل باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های ارزشمندی هستند که هرچقدر در حوزه مهارت‌های فردی و اجتماعی آموزش ببیند آینده موفق‌تری خواهند داشت؛ آموزش و پرورش در این حوزه نیازمند هم‌افزایی تمام ارگان‌ها و نهادهاست چراکه به تنهایی نمی‌توان فرآیند تعلیم و تربیت را توسعه داد.

موسوی نژاد با بیان اینکه حقیقت این است بدون توسه فیزیکی فضا نمی‌توان در راستای توسعه برنامه‌ها گامی برداشت، یادآور شد: برای توسعه بهتر برنامه‌ها باید از فضای فیزیکی مناسب نیز بهره‌مند شویم که اکنون کمبود فضای آموزشی تهدیدی جدی برای فرآیند تعلیم و تربیت است و در این راستا نیازمند جذب خیران و نیکوکاران هستیم.

انتهای پیام
captcha