برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از 100 مسجد همدان
کد خبر: 4116788
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از 100 مسجد همدان

مسئول برگزاری ستاد مردمی اعتکاف همدان از آمادگی بیش از یکصد مسجد این استان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال خبر داد.

مهدی صلواتیان مسئول برگزاری ستاد مردمی اعتکاف استان همدانمهدی صلواتیان، مسئول برگزاری ستاد مردمی اعتکاف استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه همزمان با ایام‌البیض، مراسم معنوی اعتکاف در بیش از یکصد مسجد استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی برای اعتکاف پیش‌بینی شده است که شامل برنامه‌های مختلف فرهنگی، ختم قرآن، اعمال ام داوود، برنامه‌های میلاد حضرت امیرالمؤمنین(ع)، عصری با علما، عصری با شهدا و عصر وداع می‌شود.

وی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشاوره، برگزاری حلقه‌های معرفتی، جهاد تبیین، جوانی جمعیت، سبک زندگی اسلامی، پاسخ به شبهات، فرقه‌های انحرافی، تاریخ اسلام، مهدویت و... در این مراسم خبر داد و گفت: ورود موبایل و وسایل سمعی و بصری در اعتکاف امسال ممنوع است.

مسئول برگزاری ستاد مردمی اعتکاف استان همدان هزینه اعتکاف را ۲۵۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: اگر خیرین کمک کنند این مبلغ کمتر خواهد شد. کلیه شهرستان‌ها از 11 تا 12 بهمن‌ماه ثبت‌نام اعتکاف را دارند و در شهر همدان 12 تا 14 مسجد برای مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده است.

صلواتیان بیان کرد: مسجد جامع شهر همدان با پیش‌بینی تعداد یک هزار و 500 نفر برای مراسم اعتکاف بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و حضور در مراسم به مسجد جامع همدان و مساجد برگزاری مراسم مراجعه کنند.

وی از پیش‌بینی حضور ۱۵ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف رجبیه خبر داد و گفت: سال گذشته با توجه به وجود بیماری کرونا، دو هزار و 800 نفر در مراسم اعتکاف حضور داشتند.

صلواتیان یادآور شد: مسجد جامع همدان برای عموم مردم و مسجد دانشگاه بوعلی نیز برای مراسم اعتکاف دانشجویی و دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha