برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد
کد خبر: 4116612
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد

رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری اعلام برنامه‌های این ستاد، ویژه برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر را اعلام و تشریح کرد.

برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیدمحمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، امروز دوشنبه سوم بهمن در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر، ضمن اعلام برنامه‌های مختلف کمیته ایثارگران این ستاد در دهه فجر، پاسخگوی سؤالات اهالی رسانه بود.

هاشمی با اشاره به اینکه به چهل و چهارمین سالروز دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام(ره) و شهدا عنوان کرد: مردی از تبار مولود کعبه، حضرت امیرالمؤمنین(ع) در قم و از قم برای خدا قیام کرد و هرآنچه داشت را در طبق اخلاص گذاشت و  برای آزادی و آزادگی، آماده و آمد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به قیام 15 خرداد، اضافه کرد: مردان مردی در 15 خرداد به ندای ایشان لبیک گفتند و فریاد «یا مرگ یا خمینی» سر دادند که جواب آن‌ها سرب داغ بود. آن روز این مردِ بزرگ این حقیقت را به دژخیمان طاغوت اعلام کرد که «یاران من در گهواره‌اند»، لکن آنان این حقیقت را به سخره گرفتند و او به ترکیه و بعد نجف تبعید کردند.

هاشمی ادامه داد: خیال طاغوتیان این بود که با رفتن حضرت امام(ره) به نجف به واسطه فاصله ایشان با کشور و مردمن ایران، فراموش خواهد شد اما او همچنان در کنار مضجع شریف حضرت علی(ع) شاگردانی انقلابی تربیت کردند و از راه دور به یاران خود در ایران آموزش آزادگی، ایثار و ایستادگی بر اصول اسلام، مقاومتف جهاد و شهادت دادند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه کربلا و سیدالشهدا(ع) رمز آزادی و آزادگی ملت ایران در بهمن 57 بود، تأکید کرد: معنای شهید و شهادت در عصر ما از حماسه شهدای انقلاب اسلامی است و امروز در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی خون بر شمشیر هستیم که راز این پیروزی همچنان برای دشمنان ملت ما کشف نشده است. بعد از پیروزی در انقلاب، پیروزی در دفاع مقدس، پیروزی در دفاع از اهل بیت(ع) امروز همچنان خون پاک شهدایی چون شهید روح‌الله عجمیان و شهید آرمان علی‌وردی ضربه‌های سنگینی به دشمن می‌زند و توطئه‌های ترکیبی آنان را نقش بر آب می‌کند.

رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در بخش دیگر سخنان خود به برنامه‌های این کمیته اشاره و عنوان کرد: از اصلی‌ترین برنامه‌های ما در کمیته ایثارگران، آغاز مراسم مهمانی لاله‌ها در 19 هزار گلزار مطهر شهدای سراسر کشور و ویژه‌ برنامه مهمانی لاله‌ها در مزار شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در شیراز به‌ عنوان نماد استانی، روز پنجشنه  13 بهمن است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مزار مطهر قریب به 60 شهید اهل تسنن در روستایی در شهرستان گنبدکاووس که در ایام جنگ از آنجا به جبهه‌های جنوب اعزام و شهید شده بودند، گفت: به عنوان نماد روستایی در کشور، گلزار مطهر این شهدای عزیز اهل تسنن روستای «آق بیه» در شهرستان گنبدکاووس استان گلستان عطرافشانی و گلباران خواهد شد.

هاشمی، برگزاری آئین مهمانی لاله‌ها و تجلیل از شهدای ادیان توحیدی در آرامستان زرتشتیان شرق تهران از دیگر برنامه‌های امسال کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر اعلام کرد.

وی ادامه داد: برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی مشهد مقدس و قم ویژه ایثارگران به تعداد 1100 نفر و اردوهای یک روزه برای 3 هزار و 650 نفر در سراسر کشور، اردوی فرهنگی 400 دانش‌آموز و دانشجوی شاهد و ایثارگر و رالی جانبازان استان خراسان رضوی از مشهد مقدس تا مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر در حوزه تفریحی و ورزشی است.

رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر با اشاره به انجام ویژه‌برنامه انجام پایش سلامت جانبازان دوران آغازین و شکوفایی انقلاب اسلامی، اضافه کرد: بیش از 22 هزار دیدار مسئولین با خانواده معظم شهدا در سراسر کشور در قالب طرح سپاس و دیدار با جانبازان و والدین معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران بستری در بیمارستان‌ها از دیگر اقداماتی است که در این دهه در استان‌های سراسر کشور انجام خواهد گرفت.

هاشمی در پایان از پخش فیلم «اتاقک گلی» خبر داد و گفت: «اتاقک گلی» روایتی واقعی از دلاوری‌های رزمندگان و هم‌وطنان کرد ما در عملیات مرصاد و دفاع رزمندگان اسلام از مردم عزیز یکی از روستاهای کرمانشاه است که با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و موزه ملی دفاع مقدس تولید شده و در این دوره از جشنواره فجر برای اولین بار نمایش داده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha