بازتاب عمل خیر به افزایش اعتماد اجتماعی می‌انجامد
کد خبر: 4112924
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

بازتاب عمل خیر به افزایش اعتماد اجتماعی می‌انجامد

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیان کرد: بازتاب عمل خیر به بالا رفتن اعتماد اجتماعی می‌انجامد و مردم در امان می‌مانند و زندگی انسان‌ها بهتر می‌شود.

حجت الاسلام شکریبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در دزفول، ضمن تسلیت رحلت حضرت ام البنین(س) و شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: مردم دزفول مردانه در مقابل آن همه بمباران دشمن ایستادند و تعداد زیادی شهید تقدیم انقلاب کردند که قابل تقدیر و تکریم است.

وی با بیان اینکه نتیجه کار خیر و شر در درون خود می‌بینیم، افزود: با خیر و شر و تقابل این دو، انسان یا خودش را می‌سازد و یا می‌سوزاند، یا خود را رشد می‌دهد یا تباه و فاسد می‌کند.

شکری ادامه داد: هر خیری که انجام می‌دهید شما را به خدا نزدیک‌تر می‌کند، عمل خیر شما را ضایع و گم نمی‌کند و بازتاب آن ساختن جان و روح و عقل و قلب و محبت شماست، ولی اگر شر و بدی کنیم، خودمان را می‌سوزانیم اما قدرت بازسازی خود را از طریق توبه و استغفار داریم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه اگر بدی را ترک نکنیم زیر پرچم طاغوت و استکبار قرار می‌گیریم، تصریح کرد: هر عملی که انجام می‌دهیم اگر خیر باشد برای خداست و اگر شر باشد در جریان تکامل، تاریخ و جامعه به نفع شیطان عمل کردیم.

وی با بیان اینکه ذره ذره عمل خیر پیش خدا می‌رود و بازتاب و اثر آن در ایمان ما نشان داده می‌شود، عنوان کرد: اگر مؤمن باشیم نسبت به هم پناهگاه می‌شویم، یعنی آبرو، مال و جان خود را حفظ و به رشد هم کمک می‌کنیم؛ عمل خیر نیاز به تلاش و مجاهدت بالایی دارد و مردم باید از دست و زبان و مال و آبروی ما در امان باشند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: بازتاب عمل خیر به بالا رفتن اعتماد اجتماعی می‌انجامد و مردم در امان می‌مانند و زندگی انسان‌ها روزافزون و بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن 40 سال ما را تحریم و فشار اقتصادی وارد می‌کند تا تسلیم شویم، گفت: دشمن فشار وارد می‌کند تا بتواند از پول نفت به عیاشی بپردازد و سرمایه‌گذاری و سودآوری داشته باشد؛ اگر کار خائنانه انجام دهیم در خط دشمن قرار می‌گیرم.

شکری اظهار کرد: وقتی بدبینی نسبت به مؤمنان ایجاد شود، عملکردها ضعیف و مقاومت‌ها به حداقل می‌رسد و اینجاست که این مصیبت به نفع شیطان تمام می‌شود. برای کار خوب و ساختن و فقرزدایی و منکرزدایی و اصلاح نفس باید آتش به اختیار باشیم.

انتهای پیام
captcha