افتخار آفرینی حافظان قرآن اردبیلی در آزمون حفظ کشور
کد خبر: 4112381
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

افتخار آفرینی حافظان قرآن اردبیلی در آزمون حفظ کشور

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حافظان قرآن استان اردبیل در هفدهمین آزمون حفظ تخصصی کشور، مدرک درجه ۲ (معادل فوق لیسانس) را کسب کردند.

حجت‌الاسلام صابر طهماسبی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیلحجت‌الاسلام صابر طهماسبی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، گفت: حافظان قرآن استان اردبیل در هفدهمین دوره از اعطای مدرک آزمون حفظ تخصصی کشور که معتبرترین مدرک حفظ در شورای عالی انقلاب فرهنگی است، درجه ۲ (معادل فوق لیسانس) را کسب کردند.

وی بیان کرد: این افتخار آفرینی توسط حافظان؛ امیر هادی بایرامی، ابراهیم نسترنی، امیر رضا میر عبداللهی، پرهیزکار، بانو شجاعی مهر کسب شده است.

حجت‌الاسلام طهماسبی اظهار کرد: این آزمون‌ها ۵ درجه دارد که شامل حفظ 10 جزء با ترجمه، حفظ 20 جزء با ترجمه، حفظ کل با ترجمه، حفظ کل با ترجمه و مفردات و حفظ با ترجمه و مفردات و تفسیر است. درجه پنج معادل دیپلم، درجه چهار فوق دیپلم، درجه سوم لیسانس، درجه دوم فوق لیسانس و درجه یک هم معادل دکتری است که هر کدام شرایط خاص خودش را دارد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: تلاش اساتید قرآنی در آموزش و تدریس حفظ قرآن شایسته تقدیر و قدردانی است، چرا که ترغیب و تشویق به این امر ارزشمند اولویت اساسی است و استان اردبیل جزو استان‌های برتر کشور در حوزه قرآنی است تا بتوانیم شاهد درخشش حافظان و قاریان قرآن در این پایتخت حسینی باشیم.

حجت‌الاسلام طهماسبی گفت: موفقیت جامعه قرآنی در عرصه‌های کشوری باعث افتخار و دلگرمی در راستای توسعه گسترش فعالیت‌ها است. این موفقیت پرافتخار را به حافظان قرآنی استان، خانواده ایشان و قرآنیان اردبیلی تبریک عرض می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha