برگزاری نشست بررسی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران
کد خبر: 4112133
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

برگزاری نشست بررسی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

پنجمین نشست بررسی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران با حضور معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید عادل مهری ورنیاب، مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در پنجمین نشست بررسی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اظهار داشت: پیرو پیشنهاد اصلاح قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران توسط اعضای شورای مرکزی و همچنین شبکه ملی ایثارگران، معاونت حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران به واحد‌ها و معاونت‌های مختلف از جمله اداره‌کل دانش‌پژوهان و تشکل‌ها متنی را ارسال و درخواست کرد تا نظرات سایر تشکل‌های ایثارگران را اخذ کنیم.

مهری با بیان اینکه این نشست‌ها با حضور نخبگان و تشکل‌های ایثارگری برگزار شد، تأکید کرد: با نمایندگان حقوقی این تشکل‌های شاهد و ایثارگر به منظور دریافت پیشنهادات اصلاحی جلساتی برگزار شده است.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر ضمن اشاره به مهمترین مواردی که در این جلسه پیشنهاد شد، گفت: برخی از دبیران تشکل‌ها تمایل داشتند تا دامنه بیشتری از جامعه ایثارگری مشمول برخی خدمات شوند.

وی افزود: همچنین مواردی از جمله تسهیلات در حوزه اشتغال و درمان که یکی از دغدغه‌های مهم ایثارگران است با توجه به شرایط کنونی مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی در مورد اشتغال، آموزش و درمان ایثارگران ارائه شد.

مهری با بیان اینکه پیشنهاد برخی مواد برای تدوین بخش ایثارگران قانون برنامه هفتم توسعه نیز در این نشست‌ها انجام شده است، تصریح کرد: توانستیم از نظرات تشکل‌ها در این خصوص استفاده کنیم و چهار جلسه گذشته را بر اساس حوزه‌های تخصصی معاونت‌ها در حوزه‌های فرهنگی، حقوقی، درمان و تعاون با حضور دبیران تشکل‌ها برگزار کردیم.

مهری با بیان اینکه در این جلسه پنج رویکرد در حوزه قانون نویسی و تدوین قانون مورد بررسی قرار گرفت، تأکید کرد: خوشبختانه با توجه به رویکرد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر استفاده از نظرات کارشناسان و همچنین نظرات ایثارگران محترم توانستیم با کمک گرفتن از دبیران تشکل‌هایی که در حوزه‌های حقوقی بسیار مسلط هستند، دستور رئیس بنیاد را اجرایی کنیم.

انتهای پیام
captcha