نقش مهم فعالان قرآنی در دستیابی جامعه به تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 4106922
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

نقش مهم فعالان قرآنی در دستیابی جامعه به تمدن نوین اسلامی

قائم‌مقام سازمان دارالقرآن الکریم، با بیان اینکه نسبت جامعه امروز با قرآن در حد کتاب مقدسی است که در مراسم خاصی به آن توجه می‌شود، بیان کرد: این نگاه جدی‌ترین مسئله‌ای است که جامعه قرآنی باید به آن فکر و آن را حل کنند تا قرآنی شدن جامعه و رسیدن به تمدن نوین اسلامی محقق شود.

حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده قائم‌مقام سازمان دارالقرآن الکریم

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقی‌زاده، قائم‌مقام سازمان دارالقرآن‌الکریم، امروز، ۲۳ آذرماه در نشست با مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن استان کرمان با اشاره به سوره مزمل و عظمت آیات وحی بیان کرد: کسانی که در رساندن کلام‌الله به مردم عمل می‌کنند کار بزرگی برعهده دارند. کار اصلی در انتقال پیام وحی به مردم برعهده پیامبر(ص) بود و فعالان قرآنی که در این راه تلاش می‌کنند در ادامه کار پیامبر(ص) حامل قرآن هستند و اگر این ظرفیت پاک باشد می‌تواند به راحتی پیام را به مخاطب برساند.

وی در ادامه به دلایل عدم ارتباط جدی مردم با قرآن پرداخت و گفت: با وجود پیشرفت‌های بسیار قرآنی اما در حوزه انس عمومی با قرآن و تدبر و فهم قرآن عقب هستیم و جامعه ما هنوز قرآنی نشده است که علت آن نسبتی است که جامعه با قرآن گرفته است. جامعه امروز خود را بی‌نیاز از آیات قرآن می‌داند. جامعه نسبت به اهل‌بیت(ع) یک نگاه پویا و زنده دارد اما قرآن مطرح و مورد تمسک نیست. لذا تا این نسبت درست نشود بهره‌مندی جامعه از قرآن کم خواهد بود که باید این امر را حل کرد و نسبت بی نیازی از قرآن را در جامعه برطرف کرد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با بیان اینکه نسبت جامعه امروز با قرآن در حد کتاب مقدسی است که در مراسم خاص به آن توجه می‌شود، افزود: این نگاه جدی‌ترین مسئله‌ای است که جامعه قرآنی باید به آن فکر و آن را حل کند تا قرآنی شدن جامعه و رسیدن به تمدن نوین اسلامی محقق شود زیرا گام اصلی رسیدن به تمدن نوین انس و تدبر در قرآن است.

قائم‌مقام سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه هدف فعالان و متولیان امور قرآنی در مجموعه‌های مختلف رساندن پیام کلام وحی به مخاطب است، افزود: مؤسسات و فعالان قرآنی در خط مقدم این امر قرار دارند که باید در حوزه فرایندها، سیاست‌گذاری، حمایت و پیگیری‌ها برای نهادهای بالا دستی و متولیان امر برنامه‌ها را بیان کنند که در حاکمیت و ستاد چه اقداماتی باید صورت بگیرد و مشخص کنند چه چیزی اهمیت دارد و باید اجرا شود.

در ادامه این جلسه مدیران مؤسسات و فعالان قرآنی به بیان دغدغه‌های خود پرداختند که بیمه فعالان قرآنی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مؤسسات قرآنی، ایجاد سامانه‌ای متمرکز برای آموزش قرآن در فضای مجازی، مالیات مؤسسات قرآنی، تقویت داوران برای برنامه‌های قرآنی، پاسخ‌گویی بهتر مدیران بالا دستی به فعالان قرآنی و... از جمله این دغدغه‌ها بود.

انتهای پیام
captcha