دفاع مقدس الگو و سرمشق جهاد تبیین است
کد خبر: 4106691
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

دفاع مقدس الگو و سرمشق جهاد تبیین است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: امروزه در جنگ ترکیبی، رشادت‌های دفاع مقدس الگو و سرمشق جهاد تبیین است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی‌اصل، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل، ۲۱ آذرماه، در همایش فاطمیون که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: جهاد تبیین توصیه اکید مقام معظم رهبری در راستای آگاهی بخشی به جامعه امری فراتر از دفاع مقدس بوده و لازم است رشادت‌های دوره دفاع مقدس را الگو و سرمشق جهاد تبیین قرار دهیم.

وی بیان کرد: امروزه جنگی پیچیده در قالب جنگ اعتقادی، باورهای دینی و اعتقادی مردم را نشانه گرفته که در این میان وظیفه ما در بحث تبیین، بصیرت و آگاه سازی این است که با روحیه و حرکت جهادی به روشنگری بپردازیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل مردم این استان را مردمی ولایت مدار و آگاه عنوان کرد و گفت: اتحاد و وحدت مردم حسینی اردبیل و بصیرت جوانان انقلابی این استان در حوادث اخیر نشان داد که همواره لبیک گوی ولی فقیه بوده و هرگز به سمت تنش و اغتشاش نخواهند رفت.

بانوی دو عالم الگوی دفاع در مکتب اسلام

در ادامه حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، به سیره زندگانی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: زندگی این بانوی بزرگوار نه تنها برای مسلمانان و شیعیان بلکه برای عالم هستی نمونه و الگوی شایسته بشمار می‌رود.

وی حضرت زهرا(س) را فرمانده قیام عظیم در دفاع از کمال اسلام عنوان کرد و گفت: در قیام حضرت زهرا(س)، فرمانده قیام حضرت زهرا(س) بود و حضرت علی(ع) در رکاب آن حضرت حضور داشت، که این امر نشان از ابهت وجود بانوی دو عالم و قیام با محوریت یک زن در مکتب شیعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، هیئت‌های مذهبی را کانون جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود هیئت‌های مذهبی را عنصر اصلی در تحقق جهاد تبیین معرفی کرده چون در این تشکل‌های مردمی از گروه‌های مختلف سنی با مدارک تحصیلی و جایگاه اجتماعی متفاوت حضور داشته و مرکز مهمی برای روشنگری آحاد جامعه است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بر ضرورت توجه مسئولین و متولیان فرهنگی به حراست از ارزش‌های دینی در جامعه تاکید کرد و گفت: دشمن امروز با فتنه‌های مختلف درصدد به حداقل رساندن ارزش‌های فرهنگی و دینی از جمله حجاب و عفاف، حاکمیت ولایت فقیه و صدور انقلاب اسلامی به جهانیان است لذا مسئولین باید با پیروی از مکتب حضرت زهرا(س) از کمال دین دفاع کنند.

وی اظهار کرد: کسانی که شعار «زن، زندگی، آزادی» سر می‌دهند باید بدانند که آزادی واقعی را اسلام برای زندگی سالم و به دور از انحراف به زنان معرفی کرده که این امر در سیره زندگانی حضرت زهرا(س) به عنوان دختر، همسر و مادری نمونه و الگوی بی بدیل تبلور یافته است.

دبیر خبر: ابراهیم عزیززاده

انتهای پیام
captcha