نگارش کتاب «کرامات شهدای خراسان‌جنوبی» اسفندماه به پایان می‌رسد
کد خبر: 4106353
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

نگارش کتاب «کرامات شهدای خراسان‌جنوبی» اسفندماه به پایان می‌رسد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کتاب کرامات شهدای استان تا 22 اسفندماه امسال نگارش و تدوین خواهد شد، گفت: در حوزه نگارش این کتاب نباید فرصت را از دست داد و تعلل کنیم؛ در غیر این صورت با فوت اعضای خانواده شهدا فرصت‌ها از دست خواهد رفت.

ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبیابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های شاخص این اداره‌کل، تدوین کتاب کرامات شهدای استان است تا ضمن معرفی این افراد اثرگذار در تاریخ، کاری ماندگار انجام شود.

وی با بیان اینکه این کتاب تا 22 اسفندماه امسال نگارش و تدوین خواهد شد، بیان کرد: بر این اساس از خانواده‌های شهدا و ایثارگران می‌خواهیم تا اگر مواردی مربوط به شهید خود دارند به بنیاد شهید اعلام کنند تا از این کرامات در این کتاب بهره‌گیری شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سیره زندگی شهدا باید به نسل جوان منتقل شود، تصریح کرد: دشمنان از هیچ فرصتی برای توطئه و از یاد رفتن آرمان‌های انقلاب نمی‌گذرند. توجه به بیت‌المال، آرمان‌‍‌های انقلاب اسلامی، حجاب و سایر موارد در این کتاب باید نگارش شود.

نوفرستی با بیان اینکه محور اصلی این کتاب شهدای استان بوده، اما می‌توان از فضایل مابقی شهدای دفاع مقدس در دیگر بخش‌های این کتاب نیز بهره گرفت، تصریح کرد: در حوزه نگارش کتاب کرامات شهدای استان نباید فرصت را از دست داد و تعلل کنیم؛ در غیر این صورت با فوت اعضای خانواده شهدا فرصت‌ها از دست خواهد رفت.

وی ادامه داد: به‌منظور بازیابی و نقاشی چهره‌های شهدا نیز هر ساله مبلغ 450 میلیون تومان در استان هزینه می‌شود و در این راستا از تابلوهای فلزی استفاده می‌شود که در برخی شهرستان‌ها با همکاری شهرداری‌ها کار آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی در مورد رسیدگی به جامعه ایثارگری نیز گفت: تسهیلات اشتغالزایی که به‌صورت قرض‌الحسنه به ایثارگران اعطا می‌شود رشد 21 درصدی در این دولت دارد که ایثارگران می‌توانند طرح‌های خود را ارائه داده و از این تسهیلات بهره ببرند.

انتهای پیام
captcha