تلاش دولتمردان برای پاسخگویی و گره گشایی از مطالبات مردم است
کد خبر: 4105423
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳

تلاش دولتمردان برای پاسخگویی و گره گشایی از مطالبات مردم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و امکانات در تمامی مناطق استان تأکید کرد.

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، معاونان سیاسی فرمانداری‌های شهرستان‌های استان در نشستی با معاون سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی که با حضور مدیران کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری، دفتر امنیتی و انتظامی، دفتر اتباع و مهاجرین خارجی و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی همراه بود و حدود ۷ ساعت به طول انجامید، به بیان دغدغه‌های خود پرداختند. 

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی، بعد از استماع نظرات، پیشنهادات و صحبت های معاونین با تأکید بر این نکته که توزیع اعتبارات و امکانات در مناطق مختلف باید بر اساس عدالت باشد، خاطرنشان کرد: توزیع اعتبارات و امکانات باید عادلانه و بر اساس شاخص‌های منطقی باشد. 

وی با اشاره به شرایط موجود جامعه، تصریح کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، باید دقت شود که در مناسبت های مختلف، هیچ کس به اعتقادات و باورهای دیگران بی احترامی نکند.

طالبی با اشاره به اینکه از طرح موضوعاتی که سبب اختلاف بین افراد جامعه می‌شود باید خودداری شود، یادآور شد: اگر فرد یا افرادی با بهره گیری از فضای مجازی برای تخریب و تشویش اذهان عمومی مطالبی را بیان کنند، معاونان سیاسی فرمانداران باید این موضوع را پیگیری نمایند و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

معاون استاندار، از مطالبات معوق مانده مردم ناشی از کم کاری‌های گذشته گفت و اظهار کرد: دولت سیزدهم باید همه این مطالبات را پاسخگو باشند؛ بخش عمده‌ای از اعتبارات دولت به موضوع پاسخگویی به مطالبات مردم اختصاص یافته است. 

طالبی با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه، بر پیگیری مطالبات مردم در شهرها و روستاها تأکید کرد و خاطرنشان کرد: تلاش دولتمردان بایستی گره گشایی از کار مردم باشد و در این جهت از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

معاون سیاسی استاندار خواستار فعالتر شدن کمیسیون‌های کارگری شهرستان‌های استان شد و ادامه داد:هر واحدی که پرداخت معوقاتش به کارگران از سه ماه بگذرد باید ملزم به پرداخت معوقات کارگری شوند.

وی از پیشنهاد راه اندازی شرکت تعاونی کارگری استقبال کرد و خواستار آن شد که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام آن را در دستور کار خود قرار دهد.

طالبی همچنین وعده داد پیشنهادات و طرح‌های بیان شده را از طریق دستگاه‌های اجرایی مربوطه در استان پیگیری کند.

موسی سلیمی، مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تأکید بر بررسی اقدامات و فعالیت های اجرایی انتخابات گذشته و آسیب شناسی آن، گفت: مقدمات کار برای برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که در اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد باید از هم اکنون در فرمانداریها شروع شود.

وی افزود: پاسخگویی به شبهات دانش آموزان با بهره گیری از اساتید متخصص باید در مدارس استان انجام شود؛ تهیه شناسنامه تقسیمات کشوری با برش استانی با همکاری دانشگاه بیرجند در حال انجام است.

حسین رضا نخعی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: برای اولین بار تهیه سند توسعه اجتماعی استان در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه این نشست هریک از معاونان سیاسی فرمانداران شهرستان های استان به بیان دغدغه ها و مشکلات موجود در حوزه کاری خود مانند کمبود نیرو، ضرورت ایجاد بخش جدید در بعضی از شهرستان ها، عدم وجود متخصص در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، نبود اطلس اطلاعات مربوط به هر شهرستان، معوقات حقوق کارگران، نبود انبار برای اموال تملیکی، انتقال پرونده مالیاتی معادن به شهرستان ها ، مشکل در حوزه بهداشت و درمان، وجود نقاط کور تلفن همراه و سایر موارد پرداختند.

انتهای پیام
captcha