انتشار ویژه‌نامه روز دانشجو با محوریت سوره محمد + دانلود
کد خبر: 4105343
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

انتشار ویژه‌نامه روز دانشجو با محوریت سوره محمد + دانلود

شماره ۲۶۹ نشریه کاشف ویژه‌نامه روز دانشجو با محوریت سوره مبارکه محمد‌(ص) منتشر شد.

نشریه کاشفبه گزارش ایکنا، شماره 269 نشریه کاشف ویژه‌نامه روز دانشجو با محوریت سوره مبارکه محمد(ص) از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران منتشر شد.

احمدرضا اخوت، صاحب‌امتیاز، مدیرمسئول و سردبیر این نشریه و هیئت تحریریه این شماره نیز حسین مختاری، فاطمه هنزائی‌زاده، بلور اللهی، مینا ذبیحی، سمیه طاهری، امینه‌سادات حسینی، حکیمه سلمانی، مریم پسیان، کاظم حاجی‌رجبعلی، از اعضای مدرسه دانشجویی قرآن و عترت هستند.

از عناوین این شماره می‌توان به «‌از قرآن محمد(ص) تا بهشت محمد و 15 مقاله تحلیلی ـ ادبی» اشاره کرد.

در مقاله‌ای با عنوان «کفر؛ نتیجه فکر بهم ریخته» به قلم احمدرضا اخوت، می‌خوانیم: کفر وقتی به وجود می‌آید که فکر در مدار خود نباشد. فکر وقتی در صحنه زندگی حضور داشته باشد یعنی فرد تفکر می‌کند و به فکر رو آورده است. کسی که نتواند فکر کند محکوم به کفر است.

کسی که اهل تفکر است، نمی‌تواند به خوشی‌های دنیا قانع شود و نمی‌تواند تنها به نیازهای جسمانی توجه داشته باشد و نمی‌تواند این همه تنوع در لذت‌ها و خوشی‌ها در عالم معنا را نادیده بگیرد. محصور شدن در دنیا موجب کری و کوری و خارج شدن از گردونه فکر می‌شود. این چنین افرادی حتی گزاره‌های ساده را هم نمی‌فهمند.

تعطیلی فکر منجر به حاکمیت گزاره‌های القایی از جانب محیط و دشمنان می‌شود و فرد را بدون هیچ مقاومتی به عنوان نیرویی از دشمنان دین قرار می‌دهد. چنین فردی متناسب با نیروهای درونی و نیز ارتباطات بیرونی در صفی علیه دین قرار می‌گیرد.

دیگر قرار گرفتن در این صف اختیاری نیست، بلکه طبق اراده دشمنان صورت می‌پذیرد. برای اینکه کسی بفهمد فکر در او تعطیل است یا نه، کافی است ببیند در پاره‌ای رفتارها و گفتارها همانند دشمنان دین است یا نه؟ آن وقت احساس خطر کند و بداند به سمت کری و کوری در حرکت است. به سمت به هم ریخته شدن فکر یعنی کفر! او همینقدر اگر بفهمد، می‌تواند تا دیر نشده برگردد وگرنه دیگر همین را هم نمی‌فهمد!».

دریافت شماره 269 نشریه کاشف

انتهای پیام
captcha