آغاز هفته قرآن و عترت در مدارس فارس
کد خبر: 4105046
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

آغاز هفته قرآن و عترت در مدارس فارس

معاون پرورش و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از آغاز هفته قرآن و عترت در مدارس این استان خبر داد و گفت: بدین مناسبت برنامه‌های مختلفی در حوزه قرآن و عترت طی این هفته در مدارس استان اجرا خواهد شد.

علیرضا شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، علیرضا شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 15 آذرماه در مراسم «سه‌شنبه‌های مهدوی» در این اداره‌کل گفت: هفته قرآن و عترت در آموزش و پرروش فارس آغاز شد که بدین مناسبت برنامه‌های متنوعی در حوزه قرآن و عترت در سطح مدارس استان اجرا خواهد شد.

وی اجرای مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: برپایی محافل قرآنی و همچنین گرامیداشت ایام فاطمیه و شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) از جمله این برنامه‌ها هستند.

شادباش در ادامه سخنان خود بر ضرورت تدبر در قرآن تأکید کرد و افزود: تدبر در قرآن همواره در کلام معصومین علیهم‌السلام مورد تاکید قرار گرفته است چرا که لازمه عمل به آیات وحی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: قرآن را بخوانیم، بفهمیم و به آن عمل کنیم و این سه موضوعی است که بسیار سفارش شده است.

وی با بیان آیاتی از کلام الله مجید، تصریح کرد: خداوند در قرآن انسان را به صبر سفارش و تأکید می‌کند پیروزی از آن مستضعفین است و تشکیل حکومت امام زمان(عج) را وعده می‌دهد.

شادباش همچنین به سفارش اسلام در خصوص صبر و استقامت نیز اشاره کرد و گفت: در دین اسلام همواره بر صبر در کارها سفارش شده است و از انسان خواسته شده علاوه بر صبر پیشه کردن، دیگران را نیز به صبر دعوت کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه برقراری ارتباط با جهان پیرامون خود از دیگر آموزه‌های دینی است که باید سرلوحه کار ما قرار گیرد، گفت: مهم‌ترین ارتباط ما با اهل بیت(ع) و خصوصا ارتباط با امام زمان(عج) است که باید در زندگی خود آن را تقویت کنیم.

انتهای پیام
captcha