بیانیه شورای هیئات مذهبی فارس به‌مناسبت ایام فاطمیه
کد خبر: 4105035
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

بیانیه شورای هیئات مذهبی فارس به‌مناسبت ایام فاطمیه

به‌مناسبت در پیش رو بودن ایام سوگواری سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت صدیقه طاهره(س)، شورای هیئات مذهبی فارس بیانیه‌ای صادر کرد.

شورای هیئات مذهبی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به‌مناسبت در پیش رو بودن ایام سوگواری سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت صدیقه طاهره(س)، شورای هیئات مذهبی فارس بیانیه‌ای صادر کرد که در آن به نکاتی درباره شیوه برگزاری مراسم فاطمی پرداخته است.

در این بیانیه آمده است: «ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه اول و تشکر از همت و فعالیت‌های تمام هیئت‌های گرانقدر نکات زیر قابل عرض است:

 ۱- از آنجائی که این ایام همزمان با سالروز شهادت حضرت آیت‌الله دستغیب امام جمعه فقید شهر شیراز و نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و همچنین اربعین شهادت شهدای مظلوم حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیه السلام است، لازم است در مراسم دهه اول یاد این عزیزان نیز گرامی داشته شود.

 ۲- در برنامه هیئت‌های محترم توسط سخنرانان و مداحان عزیز  باید بر تقویت انسجام اجتماعی، تقویت کانون خانواده و برپایی مجالس مذهبی خانگی با محوریت بانوان «خانه مادری» و میانداری اجتماعی بانوان با حفظ ارزش‌های اسلامی ایرانی تاکید کرد.

 ۳- شعار هماهنگ هیئت‌های کشور در ایام فاطمیه اول و دوم امسال ذکر «یا فاطمه سربند سلیمانی‌هاست» و «# نسل سلیمانی‌ها» است که در تبلیغات میدانی استفاده شود.

۴- همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها پنج‌شنبه، 17 آذرماه سال 1401، بعد از نماز مغرب و عشاء و همچنین در صبح جمعه، 18 آذرماه سال 1401 مراسم دعای ندبه در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، سالروز شهادت حضرت آیت الله دستغیب و اربعین شهادت شهدای مظلوم شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد که ضمن دعوت به حضور در این مراسم، شایسته است تمامی مجالس همزمان دیگر هیئت‌ها نیز به همین مناسبت برگزار شود.

 در نهایت از تمام مسئولان گرامی هیئت‌های سطح استان که در اصل مسئولیت برنامه‌ریزی و هدایت‌گری و برپا داشتن پرچم اهل بیت (ع) را به عهده دارند تقاضا می‌شود تمام تلاش خود را در این ایام در جهت رسالت خادمی خود در دستگاه اهل بیت (ع) برای زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت (عج) انجام دهند. محتاج دعای خیر تمام عزیزان هستیم».

انتهای پیام
captcha