زمینه نهادینه شدن وقف فرهنگی در جامعه فراهم شود
کد خبر: 4104992
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

زمینه نهادینه شدن وقف فرهنگی در جامعه فراهم شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا زمینه جلب وقف در عرصه‌های جدید فرهنگی در استان را فراهم کنیم، گفت: وقف‌های جدید می‌تواند در زمینه رسانه، زیارت، هنر و غیره باشد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 15 آذرماه در نشست مدیران فرهنگی استان با اشاره به نیات وقف‌های استان فارس گفت: استان فارس ظرفیت کافی برای وقف عزاداری و روضه‌خوانی اهل بیت(ع) را دارد و اکثر وقف‌های ما در حوزه اقامه عزای اهل بیت(ع) هستند.

وی بر ضرورت توجه به وقف‌های جدید فرهنگی تأکید کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا زمینه جلب وقف در عرصه‌های جدید فرهنگی در استان فارس را فراهم کنیم.

موسوی با بیان اینکه وقف‌های جدید می‌توانند در عرصه‌های جدید فرهنگی نظیر خبر و رسانه، زیارت، هنر و غیره باشند، گفت: در این مسیر می‌توانیم از ظرفیت واقفان و نیک‌اندیشان استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در ادامه سخنان خود به رویکرد جدید اوقاف در خصوص حمایت از دانش‌بنیان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال و همچنین سرمایه‌گذاری وقف اشاره کرد و گفت: در همین راستا شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر از محل موقوفات فارس در شهرک صنعتی شیراز راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در این شرکت پروتزهای درمانی با شیوه‌های روز تولید می‌شود، افزود: علاوه بر این‌ها طی ماه‌های اخیر نیز عملیات احداث مجتمع پرتودهی کوثر در شهرک صنعتی شیراز با بهره‌گیری از ظرفیت وقف و با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس سازمان انرژی اتمی آغاز شد.

موسوی با اشاره به فعالیت موقوفات درمانی نیز اظهار کرد: در مراکز درمانی موقوفه شیراز روزانه تعداد زیادی بیمار پذیرش و درمان می‌شوند که تنها در بیمارستان موقوفه نمازی و درمانگاه‌های شهید مطهری و امام رضا(ع)،‌ این رقم حدود ۵۰ هزار نفر است.

مدیرکل اوقاف فارس با بیان اینکه وقف سنت حسنه و پایداری است که پرونده آن بعد از مرگ هم برای واقفان باز است، گفت: بنا به وعده الهی، حسنه و پاداش اخروی مشمول واقفان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha