برنامه‌های روز دانشجو مبتنی بر بنیان معرفتی و انقلابی طراحی شوند
کد خبر: 4104787
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷

برنامه‌های روز دانشجو مبتنی بر بنیان معرفتی و انقلابی طراحی شوند

معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس با تأکید بر اینکه از برگزاری برنامه‌های نمایشی در روز دانشجو پرهیز شود، افزود: این برنامه‌ها باید مبتنی بر یک بنیان معرفتی و انقلابی طراحی و عملیاتی شود که به استحکام نظام فکری و تقویت مبانی نظری دانشجویان منجر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی کوهی، معاون سیاسی و فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی کوهی، معاون سیاسی و فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس امروز، 14 آذرماه در نشست مدیران فرهنگی و مسئولان دفاتر نهادهای رهبری دانشگاه‌های استان به در پیش رو بودن روز دانشجو اشاره کرد و گفت: در این راستا یکسری برنامه‌هایی در سطح دانشگاه‌های استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: شایسته است بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه‌ها برنامه‌های این روز با محوریت تشکل‌های اسلامی و همکاری دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس با مشارکت موثر دانشجویان برگزار شود زیرا حیات دانشگاه به فعالیت تشکل‌های دانشجویی وابسته است.

کوهی با تأکید بر اینکه برنامه‌های روز دانشجو باید با محوریت دانشجویان و با مشارکت فعال آنان اجرا شود و از برگزاری برنامه‌های نمایشی پرهیز شود، افزود: این برنامه‌ها باید مبتنی بر یک بنیان معرفتی و انقلابی طراحی و عملیاتی شود که به استحکام نظام فکری و تقویت مبانی نظری دانشجویان منجر شود.

معاون نهاد رهبری دانشگاه‌های فارس اظهار کرد: روز دانشجو استشمام استقلال‌خواهی و بهره‌جویی از نیروی جوان است که امروزه دانشجویان ایرانی اسلامی با همت بلندشان چرخ‌های توسعه و پیشرفت کشور را به حرکت درآورده‌اند و با سعی و کوشش خود هر روز برای حفظ نام ایران عزیز در مجامع علمی تلاش جدی دارند.

وی یادآور شد: رویكرد اصلی دفاتر نهاد در مجموعه دانشگاه اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارتقای بینش سیاسی در مجموعه دانشگاه است که زمینه‌سازی برای حضور فعال دانشجویان را در اجرای برنامه‌های دانشگاه را فراهم می‌کند.

کوهی از مسئولان دفاتر نهادهای رهبری دانشگاه‌ها خواست تا حسب دستور رهبر معظم انقلاب توسعه و تعمیق آگاهی‌ها و علایق اسلامی دانشجویان و دانشگاهیان و تبیین ارزش‌های اسلامی را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تسخیر فکرها و اراده دانشجویان جوان است، گفت: نباید اجازه دهیم دروغ‌پراکنی در فضای مجازی قدرت فکر و اراده را از جوانان سلب کند و وظیفه ما این است برای دفاع از کشور و دانشگاه، دروغ‌های دشمنان را به دانشجویان متذکر شویم تا بتوانند راست و دروغ را از هم تشخیص دهند.

 معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس با بیان اینکه گفت‌وگو و پرسشگری دانشجویان و به دنبال آن راه‌اندازی کلوپ‌های پرسشگری را مطالبه دفتر نهاد است، گفت: مشارکت دانشجویان در پیشنهاد ارائه راه حل‌های عملی در جهت رفع مشکلات اجتماعی یک ضرورت است و بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

انتهای پیام
captcha