تولید 9 مستند به یاد شهدای حرم شاهچراغ(ع) در صدا و سیمای فارس
کد خبر: 4104782
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹

تولید 9 مستند به یاد شهدای حرم شاهچراغ(ع) در صدا و سیمای فارس

در آستانه فرا رسیدن چهلمین روز حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، 7 مستند تلویزیونی و 2 مستند رادیویی به یاد شهدای این حادثه در صدا و سیمای فارس تولید شد.

مستند شهدای حرم شاهچراغ(ع)، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای فارس، صدا و سیمای مرکز فارس در آستانه اربعین شهدای حمله تروریستی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) هفت مستند تلویزیونی «آرشام فرزند ایران»، «مرثیه‌ای برای فاطمه و آرتین»، «باباخان»، «پرواز عشق»، «به کدامین گناه»، «بیقرار» و «بالاسر» و دو مستند رادیویی «رفیق شهیدم» را تولید و آماده پخش کرد.

علیرضا باغبان‌منش، معاون سیمای مرکز فارس امروز، 14 آذرماه در این رابطه گفت: پس از حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، سیمای این مرکز برای معرفی و شناساندن بهتر و بیشتر شهدای این حمله ددمنشانه به مخاطبان، تولید هفت مستند را برای پخش از شبکه‌های سراسری و مراکز استان‌ها در دستور کار قرار داد.

وی افزود: تولید دو مستند در خصوص خانواده شهید سرایداران به نام «آرشام فرزند ایران» و «مرثیه‌ای برای فاطمه و آرتین»، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید علی غم‌خواری از جمله این تولیدات است.

باغبان‌منش اضافه کرد: مستند «بابا خان» در خصوص شهید بهادر آزادی شیری از عشایر غیور روستای بهمنی میانجنگل شهرستان فسا با 9 فرزند و شرایط خاص زندگی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امید پارسا، مستند «پرواز عشق» در خصوص شهید حسنعلی پورعیسی از خادمان حرم مطهر شاهچراغ(ع) به تهیه‌‎کنندگی علی امامزاده و کارگردانی حسین ایزدی از دیگر مستندهای در حال تولید است.

معاون سیمای فارس ادامه داد: مستند «به کدامین گناه» در خصوص شهید محمدولی کیاسی از آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس و اهل شهرستان مرودشت به تهیه‌کنندگی علی امامزاده و کارگردانی مهرداد ملایی ، مستند «بیقرار» در خصوص شهید محمدرضا کشاورز از شهدای نوجوان دانش آموز حمله تروریستی حرم مطهر به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدعلی یزدان شناس و مستند «بالاسر» در خصوص شهید مجتبی ندیمی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدعلی یزدان‌شناس، از تولیدات دیگر سیمای فارس به یاد شهدای حمله تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) است.

باغبان‌منش تأکید کرد: این هفت مستند تا 16 آذر مصادف با چهملین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) آماده پخش از شبکه‌های ملی و استانی است.

یاسر جمالی، معاون صدای مرکز فارس هم با بیان اینکه 2 مستند رادیویی «رفیق شهیدم» در خصوص شهیدان کشاورز و سرایداران از شهدای دانش‌آموز حمله تروریستی حرم مطهر به تهیه‌کنندگی امین فخارپور تولید شده است، افزود: نمایش «شاهد قرار»  و دو برنامه ترکیبی هم ویژه تمامی شهدای حمله تروریستی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) در دست تولید است.

انتهای پیام
captcha