برآورده کردن آرزوها در کالبد امداد هلال احمر
کد خبر: 4104587
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

برآورده کردن آرزوها در کالبد امداد هلال احمر

روستاهای محروم و مقصد سفر تیم نذر آب هلال احمر همان روستاهایی هستند که تشنه کمی نگاهند؛ از کودکانی که چشم انتظار اندک مهربانی بوده تا پدر و مادرانی که به دنبال چند قطره آب برای کودکانشان هستند و چه زیباست این برآورده شدن آرزوها به دست ارگانی به نام هلال احمر.

کاروان نذر آب 5 هلال احمر خراسان‌جنوبیدر راستای رسالت‌های هلال احمر، دومین کاروان «نذر آب ۵» در مناطق محروم شهرستان درمیان مستقر شد. در این کاروان اقلام معیشتی و بهداشتی توزیع شده و همچنین خدمات پزشکی به مردم ارائه می‌شود. این تیم وقتی وارد روستاها می‌شود مردم را به دور خود جمع می‌کند؛ مردمی که تشنه کمی امکانات بوده و حال این امکانات را در حضور تیم هلال احمر جستجو می‌کنند.

وارد روستا که می‌شوی، محرومیت را به چشم می‌بینی؛ از کودکانی که چشم انتظار اندک مهربانی هستند تا پدر و مادرانی که به دنبال چند قطره آب برای کودکانشان هستند و چه زیباست این برآورده شدن آرزوها به دست ارگانی به نام هلال احمر.

مردم به دنبال کمی امکاناتند 

یکی از دختران جوان این روستا که زمینه‌ای برای درس خواندن نداشته و به دلیل دوری از محرومیت نتوانسته مانند بسیاری از دختران روزگار بگذراند، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی می‌گوید: خوشحالم که این تیم به استان ما آمده‌اند و خوشحال تر از اینکه روستای ما را برای سکونت چند روزه انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: کم کردن از درد مردم درس همان امری است که خداوند بسیار به آن سفارش کرده و چه مکانی بهتر از این روستا که مردمش در طول سال از تمام امکانات آموزشی، رفاهی و پزشکی محروم هستند. این محرومیت نیازمند نگاه بیشتری است.

طرح نذر آب 5 در خراسان‌جنوبی

مریم ادامه داد: این مردم حتی آبی برای نوشیدن ندارند و به سختی آب تهیه می‌کنند؛ خواهشمندم مسئولان بیشتر به این منطقه و درخواست مردمانش توجه کنند؛ چراکه توجه به محرومان راز ماندگاری انقلاب اسلامی است.

یک شادی کودکانه

کودکان و نوجوانان این روستا نیز با حضور این تیم، شور و شعف خاصی دارند؛ شاید فکر می‌کنند محرومیت به پایان رسیده و یا راهی برای نجات از مشکلاتشان همئوار شده؛ چه فکر نابی و چه حس خوبی؛ این آرزوی ناب کودکی شاید همه آن چیزی باشد که این کودکان از دنیا می‌خواهند.

یکی از نوجوانان روستا از دیدن صحنه‌های حضور پزشکان و توزیع بسته‌های معیشتی بسیار خرسند است و متعجب به صحنه‌های حضور تیم هلال احمر می‌نگرد؛ به حضور پزشکان و ویزیت افرادی که مدت‌هاست بیمارند و نمی‌توانند به پزشک مراجعه کنند چراکه محرومیت و عدم دسترسی باعث شده تا از پزشک و درمان دور بمانند.

این نوجوان خوشحال است که گروهی از اقوامش که ماه‌هاست از دردهای مختلف رنج می‌برند اکنون رنگ کادر درمان را دیده و خرسندتر از قبل تحت مداوا و درمان قرار می‌گیرند. از او از حضور مهمانان جدید در روستا می‌پرسم می‌گوید: خوشحالم که برایمان بسته‌های غذا آورده و دردها را درمان می‌کنند؛ او در یک شعف کودکانه از حضور مردمانی در روستایش خوشحال بود که انگار بسته پایانیدرد را برایشان به ارمغان آورده؛ دردی به نام محرومیت؛ دردی به نام دوری از امکامات و یا حتی دردی به نام کمبود آب.

مانند او کودکان دیگری در سایر نقاط کشور و یا همین استان هستند که تشنه یک نگاهند؛ تشنه یک توجه ویژه به مناطقشان و تشنه زندگی بی دردسر با امکانات حداقلی زندگی. تیم‌های هلال احمر با درک این کاستی‌ها به مناطق شناسایی شده سفر کرده و سعی در کاهش آلام بشری دارند.

امداد معیشتی به 2500 نفر 

محمدعلی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دومین کاروان طرح ملی نذر آب ۵ در قالب تیم کمک‌رسانی به مناطق محروم شهرستان درمیان وارد دشد.

وی با بیان اینکه این کاروان از استان تهران به شهرستان درمیان وارد شده است، تصریح کرد: این برنامه همه ساله در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم و همچنین مناطق محروم اجرایی می‌شود تا خانواده‌های کم برخوردار کمتر از محرومیت دچار مشکل شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این کاروان به مدت سه روز در مناطق محروم شهرستان درمیان از جمله شهر اسدیه و روستاهای بنیاب، قیک و توت کری شهرستان درمیان، به ارائه خدمات درمانی و معیشتی می‌پردازد، اظهار کرد: 500 بسته معیشتی و غذایی بین اهالی روستاهای شهرستان درمیان توزیع می‌شود.

کاروان نذر آب 5 هلال احمر خراسان‌جنوبی

کاوسی با اشاره به حضور ۱۶ نفر از تیم درمان تهران شامل؛ پزشک متخصص، فوق تخصص، پزشک عمومی، چشم پزشک و دندان پزشک و کارشناس مامایی در این تیم، افزود: تمامی خدمات پزشکی به صورت رایگان به مردم ارائه میشود.

وی با بیان اینکه در مجموع 2509 نفر از اهالی شهرستان درمیان از این خدمات بهره مند شدند، تصریح کرد: این کاروان با مشارکت و همکاری استان تهران به مدت سه روز در به ارائه خدمات درمانی و معیشتی پرداخته است.

کاوسی با اشاره به اهدای یک دستگاه تانکر آب هزار لیتری ۳۰۰ گالن ۲۰ لیتری توسط خیرین، بیان کرد: در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۱۸ میلیون ریال برای تأمین این تانکر و گالن‌ها هزینه شده است.

کاروان نذر آب وارد مناطق محروم می‌شود تا دردی از دردها را کاهش داده و مرهمی بر آلام بسیاری از مردم که کمترین دسترسی به امکانات را ندارند؛ باشد.

انتهای پیام
captcha