تاکید استاندار خراسان‌جنوبی بر رفع موانع زندگی معلولان
کد خبر: 4104198
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷

تاکید استاندار خراسان‌جنوبی بر رفع موانع زندگی معلولان

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به ضرورت فراهم کردن امکان حضور معلولان در عرصه‌های اجتماعی و نیز آمار قابل ملاحظه جمعیت سالمندان در خراسان جنوبی، اهتمام جدی و شایسته دستگاه‌های اجرایی نسبت به برداشتن موانع مختلف پیش روی معلولان انتظار می‌رود.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، پیامی به مناسبت روز جهانی معلولان صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

مقام معظم رهبری فرمودند: «مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی، غیردولتی و سازمان‌های انقلابی هستند».

دوازدهم آذر ماه مصادف با سوم دسامبر و روز جهانی معلولان، علاوه بر اینکه بهانه‌ای است برای ارج نهادن به همت والا و خستگی‌ناپذیر همنوعانی که با معلولیت‌های مختلف دست و پنجه نرم می کنند، فرصتی مغتنم است برای بازبینی اقدامات انجام شده جهت احیای حقوق معلولان، اصلاح نگرش عمومی و فرهنگسازی نسبت به پدیده معلولیت و نیز تکریم و تجلیل از همه مادران، پدران، همسران و فرزندان صبور، دلسوز و فداکاری که بی آنکه یادی از آنها بشود، بزرگوارانه از فرزند، همسر یا پدر و مادر معلول خویش، بی هیچ منتی مراقبت و پرستاری می‌کنند.

بدون تردید با عنایت به نرخ ۴.۲ درصدی معلولیت‌های مختلف تحت حمایت بهزیستی در استان، همه ما به حکم وظیفه مکلفیم در کنار مدیران، مسئولان و کارکنان خدوم و زحمتکش مجموعه بهزیستی و حوزه‌های وابسته ضمن بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و انجمن‌های غیردولتی معلولان، با ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت‌های فردی و اجتماعی، شرایط احیا و استیفای حقوق افراد معلول و توانمندسازی آنان را فراهم کنیم.

اینجانب ضمن تبریک این مناسبت به همه معلولان عزیز و خانواده‌های محترم و صبور آنان و نیز قدردانی از زحمات بی‌شائبه خادمین این عرصه در بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی به‌ویژه خیرین گرانقدر و انجمن‌های معلولان، امیدوارم بتوانیم با همیاری بخش‌های اجرایی و نظارتی، بستری مطمئن برای ترسیم آینده روشن این عزیزان فراهم سازیم.

در همین راستا از تمامی دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود با عزم راسخ، اهتمام جدی و برنامه‌ریزی اصولی نسبت به اجرای مطلوب مواد ۱۶گانه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از جمله اختصاص حداقل سه درصد از مجوزهای استخدامی دستگاه‌های دولتی و عمومی، احتساب ۱۰۰ درصد هزینه‌های اشخاص حقیقی و حقوقی جهت احداث، تجهیز، توسعه و مناسب‌سازی تمامی مراکز توانبخشی، نگهداری و مراقبتی، حرفه‌آموزی، آموزشی، کارآفرینی، رفاهی و مسکن مورد نیاز افراد دارای معلولیت با تایید سازمان بهزیستی کشور به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی و غیره گام‌های مؤثری بردارند.

همچنین با عنایت به ضرورت فراهم کردن امکان حضور معلولان در عرصه‌های اجتماعی و نیز با توجه به آمار قابل ملاحظه جمعیت سالمندان در خراسان جنوبی، اهتمام جدی و شایسته نسبت به برداشتن موانع مختلف فرهنگی، اقتصادی، کالبدی و ساختمانی پیش روی معلولان در استان مبذول دارند تا بدینوسیله کارنامه پرافتخار نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی و خدمتگزار را در تحقق عدالت و برابرسازی فرصت‌های اجتماعی به جهانیان نمایان‌تر سازیم.

انتهای پیام
captcha