پشتکار متعهدانه پرستاران موجبات خلق درخشان‌ترین صحنه‌ها را فراهم می‌آورد
کد خبر: 4103440
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲

پشتکار متعهدانه پرستاران موجبات خلق درخشان‌ترین صحنه‌ها را فراهم می‌آورد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: همواره درخشان ترین صحنه‌ها مربوط به پشتکار پرستارانی است که بی‌هیچ چشمداشتی، بی‌پروا و متعهدانه در خط مقدم مبارزه ایستاده‌اند.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی به مناسبت روز پرستار پیامی صادر کرد. متن پیام بدین شرح است: 

پرستار فرشته‌ رحمت برای بیمار است. آن وقت که بیمار از همه جا دستش کوتاه است، در آن ساعاتی که حتی همسر، فرزندان و پدر و مادر بیمار هم بالای سرش نیستند، چشم امیدش بعد از خدا به پرستار است و این پرستار است که مثل ملائکه‌ آسمانی، مثل فرشتگان رحمت، به دردها، مشکلات و نیازهای جسمی و عاطفی او پاسخ می دهد؛ اینها خیلی مهم است، اینها پیش خدای متعال فراموش نمی شود. مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی).

به گواه آیات عدیده قرآن کریم، برای ما انسان‌ها مسیر پرفراز و نشیب سال‌های حیات تا ممات که با درد زاده شده و با رنج  همگام است، به حکم تقدیر الهی، همواره با گشایش‌هایی همراه می‌شود که دشواری مرارت‌ها را تسکین می‌دهند، و بدون تردید پرستاران فرشتگان رحمتی هستند که این لحظه‌های تلخ را به نیکی همراهی می‌کنند و چونان مرهمی، طاقت طاق شده از بیماری‌ها را التیام می‌بخشند.

پرستاران، انسان‌های شریف و بزرگواری هستند که وجودشان با صبر، گذشت و مدارا آمیخته شده و همواره فراتر از الزامات و تعهدات و تکالیف اداری و تخصصی، به خدمت به بیماران مشغولند. 

تلاش‌های ایثارگرانه و از خودگذشتگی های این عزیزان بر تارک تاریخ این مرز و بوم ثبت و ضبط شده و برای همیشه ماندگار است، چه آن روزهای آغشته به موشک و توپ و تانک دفاع مقدس که روزانه جان صدها نفر از زنان و مردان و کودکان و جوانان این سرزمین را تهدید می‌کرد، و چه ایام تلخ شیوع آلودگی‌های ویروس کووید ۱۹ و بیماری کرونا که نه دستی به دوستی و نه آغوشی به گرمی می‌توانست حتی برای عزیزترین عزیزان باز شود، همواره درخشان ترین صحنه‌ها مربوط به پشتکار پرستارانی است که بی‌هیچ چشمداشتی، بی‌پروا و متعهدانه در خط مقدم مبارزه ایستاده‌اند.

اینجانب ضمن تبریک ایام ولادت با سرسعادت عقیله بنی‌هاشم، پیام آور نهضت حسینی، حضرت زینب کبری(س) و گرامیداشت روز پرستار، از تلاش جهادگونه کادر درمان و بالاخص جامعه پرستاری کشور به ویژه در خراسان جنوبی تقدیر نموده، برای یکایک این عزیزان و خانواده‌های محترم شان که در تحمل سختی‌های این شغل شریف، نقشی بسزا دارند، از درگاه احدیت، عافیت و عاقبت بخیری مسئلت دارم. 

از ذات اقدس حضرت حقیقة الحقایق برای همه خدمتگزاران صدیق در خدمت به مردم که مهم‌ترین سرمایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشند، توفیق بیش از پیش مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام
captcha