صنایع دستی؛ بهترین راه برون رفت از مشکلات موجود کشور
کد خبر: 4103139
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴

صنایع دستی؛ بهترین راه برون رفت از مشکلات موجود کشور

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنایع دستی را فرایندی زود بازده خواند و با اشاره به نیاز اندک آن به سرمایه، گفت: در شرایط فعلی و با وجود تحریم‌ها، صنایع دستی بهترین راه برون رفت از مشکلات موجود است.

مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگریبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز ۷ آذرماه در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی که با حضور استاندار همراه بود، اظهار کرد: هنر دستان خانواده‌های ایرانی به خصوص در شرق با شکوه در همه حوزه ها به چشم می خورد، لذا ما میراث دار چنین هنری هستیم.

به گفته وی؛ فرهنگ از سرمایه‌های خراسان جنوبی بوده و شکوه این استان به منابعی گره خورده که وصل به ثروت است؛ صنایع دستی اقتصاد و هویت ماست لذا باید با همه تار وپود وجودمان از آن حفاظت کنیم.

معاون وزیر میراث فرهنگی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان جنوبی، از روستای جهانی خراشاد به عنوان افتخاری برای استان یاد کرد و اظهار کرد: این روستا یکی از ۶۸ روستایی است که با ثبت در یونسکو، جهانی شده است.

جلالی با بیان اینکه در دولت سیزدهم خدمت به مردم اصل است، گفت: خدمت سبب قدرت می‌شود و باید خدمتگذارانی صادق به جامعه هنر باشیم. 

وی با اشاره با اینکه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای برنامه هفتم توسعه کشور بندی به توسعه صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافته، اظهار کرد: این موضوع نشانگر اهمیت بسیار زیاد موضوع توسعه صنایع دستی و گردشگری بوده؛ صنایع دستی و گردشگری پیشران اقتصاد و فرهنگ جامعه است. 

معاون وزیر میراث فرهنگی، حضور در نمایشگاه صنایع دستی را انگیزه‌ای برای تجربه آموزی و ساماندهی خرد جمعی عنوان کرد و گفت: تلاش همه دست اندرکاران برای برپایی این نمایشگاه صنایع دستی، ستودنی است و امیدوارم همه ما وظیفه میراث داری خود را به شکل احسن انجام دهیم. 

جلالی اظهار امیدواری کرد: جوانان با ورود به این عرصه به فراگیری هنرهای مرتبط با صنایع دستی مشغول شوند تا از منافع مادی و معنوی آن بهره ببرند. 

وی در پاسخ به سؤال یکی از افراد حاضر در این مراسم درباره باغ و عمارت اکبربه بیرجند، بیان کرد: ما میراث دار پایگاه‌های جهانی هستیم و وظیفه همه ما پاسداری از آنهاست، لذا هر تحولی در این مجموعه تاریخی باید بر اساس نیت واقف و مطابق با پروتکل‌های جهانی باشد و پروتکل‌های جهانی نمی‌گذارند به پایگاه‌ها و آثار تاریخی جهانی خدشه‌ای وارد شود. 

معاون وزیر میراث فرهنگی، استفاده از اعتبارات بنیاد مستضعفان در بهسازی باغ اکبریه را ابتکاری فوق العاده خواند و گفت: استاندار و همکاران در میراث فرهنگی استان بر رعایت اسناد جهانی مراقبت کاملی خواهند داشت.

وی، صنایع دستی را فرایندی زود بازده خواند و با اشاره به نیاز اندک آن به سرمایه، گفت: در شرایط فعلی و با وجود تحریم‌ها، صنایع دستی بهترین راه برون رفت از مشکلات موجود است.

انتهای پیام
captcha