پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بیرجند افتتاح شد
کد خبر: 4103130
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵

پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بیرجند افتتاح شد

پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استاندار خراسان جنوبی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.

افتتاح نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، امروز ۷ آذرماه در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بیرجند با بیان اینکه امروز خراسان جنوبی مفتخر به برگزاری بزرگترین رویداد صنایع دستی کشور است، اظهار کرد: صنعتگران با همت  تلاش همیشگی خود راه احیای هنر را هموار کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری نزدیک به ۱۵ جلسه کارشناسی مدیریتی در استان برای برگزاری نمایشگاه، افزود: طی این جلسات راهبردهایی مشخص و کمیته‌هایی ذیل آن تشکیل شد.

شاهوردی بیان کرد: در این نمایشگاه ۲۰۸ غرفه در اختیار صنعتگران و هنرمندان قرار گرفته که ۱۵۴ غرفه مربوط به فروش و عرضه صنایع دستی، ۳۴ غرفه مربوط به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی، ۹ غرفه برای شهرها و روستاهای ملی و جهانی سطح کشور و ۱۱ غرفه در حوزه گردشگری است.

وی افزود: صنعتگران و هنرمندان ۲۶ استان کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند حضور داشته و محصولات صنایع دستی در گروه‌هایی از جمله منسوجات سنتی، بافته‌های داری و غیرداری، سنگی، چوبی و حصیری، آبگینه، صنایع دریایی، فلزی، رودوزی‌های سنتی، محصولات دستی چرمی و سفال و سرامیک در نمایشگاه صنایع دستی ارائه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی در برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی در حوزه صنایع دستی، بازاریابی، اجرای حرکت‌های آیینی سنتی، ورزش زورخانه‌ای و برپایی شش سیاه چادر به عنوان برنامه‌های جانبی نمایشگاه نام برد.

انتهای پیام
captcha